Dénia: L'Oficina del Consumidor, un servei de mediació gratuït en cas de desacords entre empreses i els particulars

Dénia: La Oficina del Consumidor, un servicio de mediación gratuito en caso de desacuerdos entre empresas y los particulares
  24/08/2019

Els sectors de telefonia i serveis de llum i gas són els que presenten més queixes

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Dénia (OMIC) ha realitzat un total de 318 atencions en el que va d'any, de les que queden pendents de resolució únicament un 20%. La seua mediació ha estat decisiva perquè més de 23.000 euros hagen estat retornats a favor dels veïns que han reclamat, el que equival, en termes generals, a una mitjana de 100 euros per queixa. Així ho han explicat, la regidora de l'àrea, Elisabet Cardona, i la tècnica de l'OMIC Verónica Fuster.
A més la regidora ha recordat que "aquesta oficina és un mètode de mediació disponible de forma gratuïta al servei dels consumidors". Referent a això, Verónica Fuster ha puntualitzat que en l'OMIC s'atenen les reclamacions que presenten les persones empadronades a Dénia que tinguen una incidència amb empreses o autònoms o bé, als visitants que tinguen un problema com a consumidors durant la seua estada, per exemple en un restaurant o en establiment mentre feien una compra ".
El major nombre de les reclamacions es produeix al voltant del sector de les companyies de telefonia. Les responsables de l'oficina comenta que "els usuaris presenten queixes perquè se'ls ofereix una oferta que al final no s'arriba a complir, i això es podria dir que és tot un clàssic, perquè és el gran gruix de les reclamacions que fem servir i la devolució dels imports cobrats indegudament són reemborsats al consumidor que té raó ".

<<< Tornar a la portada