Dénia limitarà la velocitat a 20 i 30 quilòmetres en el centre urbà per a fomentar l'ús de la bici

Dénia limitará la velocidad a 20 y 30 kilómetros en el centro urbano para fomentar el uso de la bici
  25/07/2020

La percentatge de joves que la utilitza està per davall de la mitjana estatal

La inseguretat i la falta de civisme pesen a l'hora de no decantar-se per aquest forma de mobilitat 

 

Amb la finalitat de pacificar el trànsit, facilitar la mobilitat urbana i fer de Dénia una ciutat segura, tranquil·la i sana, l'equip de govern ha elaborat l'anomenada Estratègia de la Bicicleta, que ahir va ser presentada als mitjans de comunicació. Per a això, es plantegen diverses actuacions encaminades a facilitar l'ús de la bici com a vehicle segur i saludable en els desplaçaments per la ciutat. La mesura més cridanera és la limitació de la velocitat a 20 i 30 quilòmetres en el centre urbà perquè moure's amb bicicleta siga compatible amb l'ús d'altres mitjans de transport i, cosa que és més important, no supose posar en perill la vida de ningú com ocorre ara.

L'Estratègia de la Bicicleta no se centra en l'habilitació de carrils bici sinó a fer possible el seu ús amb el d'altres mitjans. La limitació de velocitat a 20 quilòmetres per hora s'aplicaria en una àmplia zona del centre que inclouria el barri de Baix la Mar i quedaria delimitada per l'Avinguda d'Alacant i el carrer Patricio Ferrándiz. En una segona fase, s'ampliaria fins a Joan Fuster. Amb una velocitat màxima de 30 quilòmetres quedarien altres vials connectats amb aqueixa àrea, on es col·locarien bandes sonores, senyals i guals i es reduirien les dimensions dels carrils, al mateix temps que s'ampliarien les voreres. 

En un primer estudi, realitzat en 2008, es plantejava baixar el límit de velocitat en un àmbit més reduït. Els resultats de l'estudi sobre la mobilitat amb bicicleta encarregat per l'Ajuntament de Dénia aconsellen la seua ampliació per diversos motius. El regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Scotto, ha recordat que és una pràctica habitual en moltes ciutats i que en molts casos, arran de la pandèmia del coronavirus, s'estan ampliant les zones de velocitat reduïda. La mesura, ha afegit la responsable municipal de Territori, Maria Josep Ripoll, encaixa amb el plantejament de l'equip de govern de guanyar espais per a la salut de les persones, que inclou actuacions com l'ampliació de voreres, les conversions en zona de vianants o l'habilitació d'aparcaments gratuïts perifèrics. 

<<< Tornar a la portada