El bus circular de Dénia arribaria fins a Baleària i La Pedrera i tindria una versió curta amb freqüències d'entre 15 i 20 minutos

El bus circular de Dénia llegaría hasta Baleària y La Pedrera y tendría una versión corta con frecuencias de entre 15 y 20 minutos
  22/10/2020

El servei de la cinquena línia distingeix entre temporades alta i baixa per a adaptar-se a la demanda

L'avantprojecte del servei públic de transport urbà de Dénia incorpora una cinquena línia d'autobús denominada circular que tindria una freqüència d'entre 15 i 20 minutos en la seua versió express. Uniria la Casa de la Cultura per Patricio Ferrándiz amb l'Esplanada Cervantes i les Places de Benidorm i Cholet, arribant fins a l'estació d'autobusos i tancant el recorregut de nou en la Plaça Jaume I. La versió completa d'aquesta línia arribaria fins a Baleària Port i La Pedrera. La proposta, que inclou les quatre línies d'autobús urbà actuals, s'exposa al públic durant vint dies per a incorporar suggeriments de millora. No es contempla la línia del Montgó que, segons els estudis tècnics i l'experiència del temps en què ha estat en funcionament, té una demanda molt baixa i no és viable.

El regidor de Protecció Ciutadana de Dénia, Javier Scotto, ha explicat que l'autobús circular tindria un total de 21 parades i que els horaris i les freqüències s'adaptarien a la demanda en funció de la temporada. Es consideraria temporada alta no sols els mesos compresos entre juny i setembre sinó també períodes vacacionals com la Setmana Santa. Així mateix, els horaris s'adaptarien al calendari escolar i al de les eixides dels vaixells amb les Balears -ja que el servei complet inclou parades en els col·legis Pou de la Muntanya-Montgó, l'IES Chabás i l'Estació Marítima de Baleària. 

Scotto no ha posat terminis per a la posada en funcionament del servei públic d'autobús però sí ha assenyalat que l'Ajuntament de Dénia assumirà les cinc línies “amb totes les seues conseqüències”, entre elles les econòmiques. Ha recordat que en l'actualitat ni explota ni assumeix els costos de les quatre línies operatives -Els Marines, Els Gires, Costa de la Calma i Hospital Comarcal- i que una vegada es faça la concessió del nou servei públic -amb el risc operacional que haurà d'assumir l'empresa concessionària- haurà de fer-se càrrec de la compensació de pèrdues. L'estudi realitzat estima que el cost per a les arques municipals podria ascendir a un màxim de 634.000 euros anuals, si bé el regidor apunta que podria reduir-se en uns 200 euros amb les millores que puga presentar l'empresa que obtinga la concessió. El servei s'adjudicarà per deu anys.

Subscriu-te!