La Conselleria presumeix d'unes rotondes en l'accés a Xàbia que els usuaris odien

La Conselleria presume de unas rotondas en el acceso a Xàbia que los usuarios odian
  21/07/2020

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España ha donat per finalitzades pràcticament les obres de construcció de dues rotondes en la carretera d'accés a Xàbia "que pacifiquen la circulació i en la qual els operaris han treballat de nit perquè les obres tingueren la mínima afectació possible", segons ha assenyalat el conseller Arcadi España, durant una visita al municipi. 

No obstant això, l'actuació té la seua creu amb les múltiples queixes que ha despertat entre els usuaris. Sobretot perquè la “pacificació” de la circulació porta com a conseqüència insofribles cues i retencions principalment en les hores puntes, i especialment en aquesta època estiuenca. A més, la construcció de la mitjana ha estret els carrils, la qual cosa suposa un seriós inconvenient per als conductors per exemple a l'hora d'avançar ciclistes, o que pot ocasionar un caos circulatori si algun vehicle es deté per força major al costat del voral. 

“Mitja hora he tardat a fer el recorregut de Gata a Xàbia”, assegurava un dels conductors que circulava el divendres de la setmana passada en hora punta per aqueix tram. El testimoniatge assegurava, a més, haver vist a l'ambulància en manera emergència que estava retinguda en el carril de davant sense poder avançar als vehicles per aquest tram tan complicat. 

La Conselleria es remet a la inversió d'1.152.000 euros per a la construcció de dues glorietes de 22 metres de diàmetre unides per una mitjana central, amb el que s'ha aconseguit “una correcta ordenació del trànsit i una millora de la seguretat viària” en un tram que presenta un traçat sensiblement rectilini i amb un lleuger pendent en sentit a Xàbia per on circulen una mitjana de 13.521 vehicles al dia. Segons les fonts oficials les dimensió dels dos carrils és de 4 metres d'ample més els vorals.

Amb la construcció de les dues glorietes unides per una mitjana, la Conselleria considera que aconsegueix disminuir la velocitat de circulació propiciada pel traçat sinuós de les rotondes a fi de reduir l'accidentalitat. A més, “s'ha eliminat els girs a l'esquerra i es manté una velocitat assossegada gràcies a l'ample dels carrils i a la presència de la mitjana”.

<<< Tornar a la portada