Adaptar la formació a les necessitats del mercat laboral
Un nou projecte de l'IES Maria Ibars pretén conéixer les competències més demandades per les empreses per als futurs treballadors
Millorar la preparació dels estudiants i ajudar les empreses a trobar els professionals més ben qualificats són els objectius del projecte que s'ha posat en marxa este curs en l'IES Maria Ibars. Es tracta de conéixer quines són les necessitats reals del mercat laboral perquè els joves adquirisquen les habilitats específiques que es demanden. En este cas, els alumnes dels cicles formatius superiors d'Administració i Finances i d'Assistència a la Direcció.
De cara a identificar les necessitats del mercat laboral, es realitzaran entrevistes i enquestes de manera en línia. D'esta manera, les empreses podran participar en este projecte i així influir directament en la formació dels futurs professionals d'administració i finances. Esta col·laboració els permetrà assegurar-se que els estudiants adquirixen les habilitats específiques més adequades i contribuir a la creació de programes formatius més pràctics.
A més, el projecte d'avaluació de les necessitats formatives en el sector d'administració i finances pretén obrir la porta a acords per a realitzar pràctiques, contractacions o projectes d'investigació conjunta. “Creiem que este tipus de col·laboració ajudarà a tancar la bretxa entre l'educació i el mercat laboral, beneficiant a tot el sector d'administració i finances”, expliquen les professores del projecte, Elvira Sanchis i Mª Carmen Blasco.
Elvira Sanchis subratlla que “enguany, com a novetat, des del primer curs de la formació professional els alumnes hauran de realitzar pràctiques, per la qual cosa volem fer una crida perquè necessitem més empreses que col·laboren amb els centres educatius”. I aclarix que per a les empreses el projecte és molt flexible i les dades es tractaran de manera confidencial.
Un altre dels aspectes importants és realitzar una anàlisi per sectors perquè les empreses puguen tindre les dades sobre, per exemple, com està la tendència de la tecnologia, quantes l'estan utilitzant i de quina forma “i què esperen de nosaltres quan els alumnes faran pràctiques”, assenyala Elvira Sanchis.
D'altra banda, en el projecte també participaran el CDT Marina Alta, que ha cedit les seues instal·lacions per a l'acte de presentació dels resultats finals de l'estudi, que es realitzarà a final d'abril de 2025. Alumnes del PEU ‘Arrels Culinàries’ del Centre Integrat Públic de Formació Professional (CIPFP), situat en el CDT, prepararan eixe dia un esmorzar saludable. Una altra de les col·laboracions arribarà des de l'IES Xebic d'Ondara, on els alumnes del cicle bàsic de Servicis Administratius, de la modalitat inclusiva, s'encarregaran de validar l'esdeveniment.
Des de l'IES Maria Ibars es convida a les empreses interessades a millorar la preparació dels futurs professionals al fet que se sumen al projecte perquè, segons diuen, “treballant junts, podrem construir un pont més sòlid entre l'educació i l'ocupació”.
María ibars