Augmenten els fraus amb targetes i comptes bancaris a Dénia
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha alertat de l'increment d'incidències relacionades amb fraus electrònics amb targetes i comptes bancaris. És per això que es recomana navegar i comprar en internet amb especial cura i no accedir a enllaços rebuts a través de missatges.
Durant l'any passat, l'OMIC atés 1.400 persones. Les incidències s'han tramitat majoritàriament per telèfon o correu electrònic. L'oficina ha aconseguit que 480 queixes i denúncies hagen sigut favorables als consumidors. La majoria de casos està relacionat amb els sectors de la telefonia, les companyies elèctriques, els bancs i les entitats financeres. Gràcies a la mediació de l'OMIC, s'han recuperat prop de 45.000 euros, que han retornat als veïns.
Entre les seues funcions, l'OMIC reparteix llibres de fulles de reclamacions als establiments que ho sol·liciten, i brinda un servei públic i gratuït a la ciutadania per a bregar amb els problemes i defensar els drets dels usuaris. Per a contactar amb l'oficina es pot fer telemàticament al correu vfuster@ayto-denia.es o al telèfon 628 614 679; si desitja fer la seua consulta o reclamació de manera presencial, ha de demanar cita prèvia en la següent adreça web: www.denia.es.