Baleària començarà a operar l'1 de maig amb el fast ferri més innovador i sostenible del Mediterrani

Baleària empezará a operar el 1 de mayo con el fast ferry más innovador y sostenible del Mediterráneo
  28/04/2021

L'Eleanor Roosevelt té motors de gas natural i cobrirà la ruta Dénia-Eivissa-Palma

L'Eleanor Roosevelt de Baleària, el primer fast ferri del món amb motors de gas natural, va arribar a Dénia el dijous dins dels plans de la companyia perquè comence a operar dissabte que ve, 1 de maig. El vaixell va salpar el dimarts des de les drassanes Armon de Gijón, on s'ha construït. Unirà Dénia amb Eivissa i Palma.


Baleària suma una nova fita en el transport marítim a nivell internacional gràcies a aquest vaixell que té com a eixos principals la innovació, la sostenibilitat, el confort i la velocitat.

"Volem potenciar les Balears, un destí en el qual ens hem implicat sempre i amb els ciutadans del qual estem fermament compromesos, posicionant el nostre vaixell més revolucionari, verd i smart", ha assenyalat Adolfo Utor, president de Baleària. A més, ha destacat que “l'oferta de places de passatge en alta velocitat en aquesta ruta s'incrementarà en un 60% i la de celler es doblegarà respecte a l'actual”, ja que el vaixell té capacitat per a 1.200 passatgers i 450 vehicles.

L'Eleanor Roosevelt, que es va començar a construir a la fi de 2018, és el seté vaixell de Baleària a usar aquest combustible que redueix les emissions contaminants i que l'any passat ja va permetre a la naviliera deixar d'emetre 37.000 tones de CO₂. Es calcula que anualment l'Eleanor Roosevelt reduirà les emissions de diòxid de carboni equivalents a eliminar més de 8.900 turismes convencionals o plantar quasi 27.000 arbres. El consum real de combustible i l'eficiència dels motors es monitorarà gràcies als equips de mesurament i sensors instal·lats a bord, en el marc d'un projecte cofinançat pels fons CEF de la Comissió Europea.

Baleària ha explicat a través de Instragram i Facebook la travessia des del port de Gijón a Dénia. Els seguidors de la xarxes socials poden conéixer els serveis del vaixell, que compta amb diverses cafeteries, així com una food truck en la coberta exterior i una zona infantil. La digitalització és un element diferenciador: l'Eleanor Roosevelt ofereix una plataforma gratuïta d'entreteniment digital, videovigilància de les mascotes, Internet i cobertura de WhatsApp per a missatges de text durant tota la travessia. A més, els passatgers rebran la targeta d'embarcament a través de WhatsApp, amb la indicació de la butaca assignada. D'altra banda, el nou catamarà compta amb innovacions d'alta tecnologia que redueixen considerablement el moviment, les vibracions i els sorolls, i els espais interiors són amplis i lluminosos per a oferir una travessia còmoda.

90 MILIONS D'INVERSIÓ

La naviliera ha invertit 90 milions d'euros en aquest nou fast ferri, i ha comptat amb el finançament de CaixaBank. L'operació de finançament, per valor de 66 milions d'euros, s'ha dut a terme a través d'un crèdit cobert íntegrament per CaixaBank. A més, el finançament i construcció del vaixell, que s'ha dut a terme en la drassana Armon, ha sigut estructurada a través d'una operació de Tax Lease entre CaixaBank i Arcà. D'aquesta manera, CaixaBank reforça així la implementació dels principis d'inversió responsable i aposta per la inversió sostenible com a estratègia per a gestionar els riscos globals.

<<< Tornar a la portada