Baleària mostra en Fitur el seu segon 'fast ferri' propulsat a gas, que unirà Barcelona amb Menorca i Mallorca
El president de la naviliera, Adolfo Utor, ha presentat l'innovador vaixell en una trobada al qual han assistit la presidenta del Govern dels Illes Balears, Marga Prohens, i el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, entre altres autoritats
La naviliera ha invertit 126 milions d'euros en la construcció del 'Margarita Salas', que començarà a operar este juny en la ruta Barcelona-Ciutadella-Alcúdia.
Adolfo Utor ha mostrat les principals característiques del seu segon fast ferri propulsat a gas a la presidenta del Govern Balear, Marga Prohens, i al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, en una trobada celebrada esta vesprada en l'estand de la naviliera en Fitur, al qual també han assistit altres autoritats i representants de les drassanes. El fast ferri Margarita Salas es troba en la seua fase final de construcció en les drassanes Armon de Gijón i està previst que comence a operar este juny en la ruta Barcelona-Ciutadella-Alcúdia.
El Margarita Salas millora les prestacions més competitives del seu bessó Eleanor Roosevelt, el fast ferri pioner en innovació i sostenibilitat que connecta Dénia-Eivissa-Palma des de maig de 2021. El nou vaixell, que enllaçarà la Ciutat Comtal amb Mallorca i Menorca, incrementarà un 10% la potència i tindrà major amplitud respecte al seu vaixell homòleg, gràcies a la incorporació d'una segona coberta de passatge. D'esta manera, a partir d'este estiu, Mallorca, Menorca i Eivissa estaran connectades a la Península mitjançant fast ferries que naveguen a gas natural. A més, cal recordar que les connexions entre Eivissa i Formentera disposen del primer ferri elèctric d'Espanya amb zero emissions en port.
"La nostra vocació de servici públic i el nostre compromís amb el territori es materialitza en Balears amb la incorporació dels vaixells més nous de la nostra flota per a garantir el servici durant tot l'any", ha ressaltat el president de la naviliera, Adolfo Utor. "La ruta que unix Barcelona amb Mallorca i Menorca és una de les més exitoses, i amb el nou fast ferri, oferirem rapidesa i confort sense comprometre la nostra ecoeficiència i sostenibilitat gràcies a l'ús del gas natural".
Utor ha recordat que el nou catamarà és l'onzé de la naviliera dotat de motors duals a gas, un combustible que reduïx les emissions contaminants. Esta flota innovadora situa a Baleària en una posició de lideratge en l'objectiu de la descarbonització, ja que els motors duals permetran en un futur consumir energies renovables neutres en emissions de C02.
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat la unió de la Comunitat Valenciana i les illes Balears per mar a través d'empreses com Baleària i les seues fast ferries ecoeficients. En eixe sentit, ha assenyalat que el nou Margarita Salas se suma a la flota amb la qual opera la companyia de Dénia fa que la Comunitat valenciana "siga més competitiva atractiva i sostenible".
Finalment, la presidenta del Govern dels Illes Balears, Marga Prohens, ha agraït a Baleària "per apostar una vegada més de manera decidida per les illes", i ha destacat que el Govern compartix amb la naviliera "el compromís d'avançar cap a la descarbonització de la mar, en què Baleària és referent". Prohens també ha destacat que el nou vaixell "reforçarà la connectivitat marítima de l'arxipèlag" i ha posat èmfasi en el fet que el fast ferri "porte el nom d'una dona com Margarita Salas, científica i sens dubte un referent que posar en valor".
El Margarita Salas, que està sent construït en les Drassanes Armon de Gijón, mesura 123 metres d'eslora i 28 de manga i té capacitat per a 1.200 passatgers i 450 vehicles, igual que l'Eleanor Roosevelt. Com a novetats destaquen una segona coberta de passatge, major amplitud en els espais interiors i la terrassa, i unes butaques més confortables en el saló VIP. Els passatgers gaudiran de servicis com a cafeteria, botiga, zona infantil amb jocs digitals interactius, accés a internet i cobertura de WhatsApp gratuïta durant tota la travessia, targeta d'embarcament via WhatsApp amb assignació de butaca, plataforma gratuïta d'entreteniment digital o zona de mascotes aclimatada i amb videovigilància.
A més, disposarà d'un sistema d'estabilització per a reduir el moviment i millorar el confort, així com innovacions d'alta tecnologia per a minimitzar les vibracions i sorolls. A més, compta amb el sistema OPS (Onshore Power Supply) per a la connexió elèctrica a terra durant les seues estades en port i equips de mesurament per a monitorar el consum real de combustible o calcular l'eficiència dels motors, entre altres funcionalitats.
Baleària ha invertit 126 milions d'euros en la construcció del Margarita Salas, el finançament del qual ha comptat amb la participació dels Fons Next Generation de la Unió Europea, dins del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR).