Baleària realitza el 96% dels subministraments de gas natural a Espanya en 2020
Ha realitzat més de 710 bunkerings d'aquest combustible en tots els ports peninsulars en els quals opera
La naviliera Baleària va realitzar l'any passat un total de 714 operacions de subministrament de gas natural en els seus 6 vaixells propulsats per aquesta energia, la qual cosa suposa un 96% de tots els bunkerings (subministrament de combustible a un vaixell) de GNL realitzats a Espanya. En concret, s'han subministrat un total de 83.643 metres cúbics d'aquest combustible als vaixells de la naviliera.
El 100% dels subministraments de GNL a Espanya destinats a vaixells de passatge i càrrega han sigut de Baleària, a l'ésser l'única naviliera que opera amb aquesta mena de vaixells propulsats a gas natural. En concret, en 2020 va operar amb fins a sis: dos de nova construcció (Marie Curie e Hypatia d'Alexandria) i quatre remotorizados (Abel Matutes, Sicília, Nàpols i Bahama Mama).
L'any passat Baleària va obtindre llicències per a realitzar bunkerings de GNL en els ports de Dénia, Almeria, Màlaga, Barcelona, València i Huelva, mentre que a Algesires es van realitzar subministraments amb autoritzacions puntuals. València va ser el port en el qual més subministraments d'aquest tipus es van realitzar, seguit de Barcelona.
El 95% dels subministraments de gas de Baleària s'han realitzat mitjançant el sistema Multi Truck to Ship (MTTS), és a dir, que diverses cisternes subministren simultàniament el gas natural liquat al vaixell, de manera que el bunkering és més ràpid i eficaç. ESK ha sigut l'empresa encarregada de realitzar aquestes càrregues.
El president de Baleària, Adolfo Utor, ha declarat que “som l'única companyia de ferries que navega a gas i això ens situa al capdavant dels subministraments realitzats a Espanya”. La companyia està convençuda que “el compromís amb el medi ambient és compatible amb la competitivitat de l'empresa”, diu Utor, qui remarca que “som pioners amb l'ús del gas natural i enguany navegarem amb 9 vaixells de la flota propulsats a gas". Segons afirma, l'objectiu el que treballa ara Baleària és aconseguir 0 emissions mitjançant projectes d'energia renovable, com l'hidrogen verd.
La naviliera és pionera a navegar a gas natural, i en el present el fa ja amb sis vaixells. Està previst que aquest any 2021 incorpore altres tres: un de nova construcció (el fast ferri Elenor Roosevelt, que serà entregat al març i que es convertirà en el primer vaixell d'alta velocitat amb motors propulsats per gas natural); i dos remotorizados (el Martín i Soler, i l'Hedy Lamarr). La inversió de la naviliera en GNL és d'uns 360 milions d'euros: 290 d'ells per a l'adquisició dels tres vaixells de nova construcció, i els 70 restants per a les sis remotorizaciones, subvencionades en part pels fons CEF de la Unió Europea.