Baleària renova la seua confiança en Armon amb la construcció d'una segona unitat millorada de l'innovador ‘fast ferri Eleanor Roosevelt’
El nou fast ferri comptarà amb motors duals de gas de major potència i eficiència, que renoven l'aposta de la naviliera en aquesta energia verda com a combustible de transició.
El vaixell tindrà les mateixes dimensions que el seu bessó, que actualment és el fast ferri de major eslora del món, i optimitzarà la seua velocitat i la seua capacitat de celler, a més d'afegir una coberta per a passatgers i ampliar la terrassa.
Baleària ha iniciat la construcció d'un segon fast ferri de passatge i càrrega amb motors duals a gas natural en les drassanes Armon a Gijón fruit de la satisfacció de la naviliera i els seus clients amb la navegació i la comoditat que ofereix des de 2021 el seu bessó l'Eleanor Roosevelt. La naviliera batejarà el vaixell amb el nom de la bioquímica pionera Margarita Salas i preveu que comence a operar en 2024.
El president de Baleària, Adolfo Utor, ha explicat que el vaixell “combinarà les prestacions més competitives de l'Eleanor Roosevelt amb una sèrie de novetats en el seu disseny i enginyeria per a elevar l'experiència del client”. Així mateix, ha assenyalat que “la construcció d'aquesta segona unitat respon a uns resultats excepcionals de l'Eleanor Roosevelt i l'aposta per aquest prototip innovador i ecoeficient”.
Aquest nou vaixell tindrà les mateixes característiques que ofereix el seu bessó Eleanor Roosevelt: 123 metres d'eslora, 28 metres de manga i una capacitat per a transportar 1.200 passatgers i 400 vehicles. Com a novetat, el Margarita Salas disposarà d'una segona coberta amb un saló de butaques en proa i doblegarà la superfície de la terrassa de popa amb un servei de bar en l'exterior.
A nivell tècnic, la naviliera augmentarà un 10% la potència del Margarita Salas respecte el seu vaixell homòleg, amb la instal·lació de quatre motors duals a gas natural de Wärtsilä de 9.600 kW, que li permetran aconseguir una velocitat de servei de 35 nusos. Així mateix, disposarà d'un sistema de propulsió compost per quatre waterjets i comptarà amb dues hèlices azimutals a proa per a millorar la maniobrabilitat en les atracades en port.
Preparat per a les energies del futur
Aquest vaixell serà el dècim de Baleària amb motors duals a gas natural, una tecnologia versàtil que també pot consumir un 100% de biometà, així com mescles d'hidrogen verd de fins a un 25%, uns gasos renovables neutres en emissions de CO2 considerats les energies del futur.
Des de fa un any Baleària s'ha vist obligada a reduir l'ús d'aquest combustible pel creixement disparat del seu preu, encara que ho considera com una energia de transició, ja que és la més neta i madura que existeix actualment amb l'horitzó de la descarbonització per a 2050.
Margarita Salas, un nou homenatge a una dona pionera en la ciència
La companyia marítima ha apostat per batejar el nou fast ferri amb el nom de Margarita Salas, en homenatge i record a una de les científiques més rellevants del segle XX, i un dels referents femenins més assenyalats. Margarita Salas es va convertir en una dona pionera en el terreny de la bioquímica gràcies al seu impuls en el desenvolupament de la biologia molecular a Espanya. Salas va dedicar tota la seua vida a la investigació, va treballar durant tres anys amb el Premi Nobel de bioquímica Severo Ochoa en la Universitat de Nova York i en el seu retorn a Espanya va fundar el primer grup d'investigació en genètica molecular del país en el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) a Madrid.
Innovació i comoditat al servei del client
El fast ferri comptarà amb les últimes innovacions tecnològiques: els passatgers accediran a les seues acomodacions mitjançant un codi QR, gaudiran de servei d'Internet i ús gratuït de WhatsApp durant la travessia i disposaran d'una plataforma d'entreteniment digital a la carta durant la travessia, així com d'un sistema de videovigilància de mascotes a través de webcams.
En el disseny dels interiors es continuarà prioritzant l'amplitud dels espais i la separació entre butaques, fins i tot més de les que ofereixen els salons de l'Eleanor Roosevelt. També es mantindrà el sistema d'estabilització, que reduirà considerablement el moviment i permetrà un major confort a bord. Les vibracions i sorolls es minimitzaran gràcies a una superestructura flotant elàsticament i la instal·lació d'aïllaments d'alta tecnologia. Finalment, el vaixell també disposarà d'escales mecàniques i ascensor fins a la coberta superior.
Monitoratge del vaixell en temps real
Baleària instal·larà uns equips de mesurament en el Margarita Salas que permetran monitorar el consum real de combustible o calcular l'eficiència dels motors, entre altres funcionalitats. La instal·lació de sensors també proporcionarà informació a temps real per a poder navegar de manera eficient, així com ajustar la velocitat i el rumb per a incrementar el confort segons l'estat de la mar. Es tracta del huité vaixell de la naviliera que compta amb aquest sistema de monitoratge, i que forma part del projecte de Torre de Control de Baleària, que usa el big data per a prendre decisions àgils i eficients en els vessants de seguretat, manteniment preventiu, eficiència comercial i control d'emission