Calp posa en circulació més bonos per fomentar les compres en els comerços locals
Una segon oportunitat. A partir d'este dilluns 2 de maig es posaran en circulació més bonos per a fomentar les compres en el comerç local. Es tracta d'una iniciativa de l'Ajuntament de Calp juntament amb Creama-Calp, i a través d'AEMCO.
Aquesta nova fase està dirigida a tots aquells que no van poder comprar bons en la campanya de març així com aquells que no van arribar a consumir l'import màxim autoritzat en la campanya, fixat en 100 euros en bons, si bé, per la diferència corresponent.
La primera fase va ser un èxit rotund, segons fons municipals, fins al punt que es van esgotar els bons abans que finalitzara la campanya. Es van beneficiar d'ella un total de 2.850 calpins i va suposar un volum mínim de compres en el comerç local per un valor de 264.000 euros.
"Aquesta segona fase permetrà que aquells que no van poder accedir a la primera campanya tinguen ara l'oportunitat de beneficiar-se d'aquesta iniciativa”, ha assenyalat el Regidor de Dinamització Econòmica, Paco Avargues.
L'ajuntament destinarà en aquesta ocasió 88.000 euros per a subvencionar les compres en un 50 per cent, per la qual cosa es calcula que aquesta nova fase permetrà generar un volum de venda de com a mínim 176.000 euros. L'Ajuntament tenia previst una partida de 250.000 euros per a la posada en marxa d'aquestes dues fases de Bono-Comercio.
De nou es posaran a la venda bons per valor de 20, 50 i 100 euros que els calpins empadronats a Calp adquiriran per la meitat d'aquest preu a través d'una plataforma. Posteriorment podran canviar-los en els 91 comerços adherits a la campanya, els mateixos que van participar en la primera fase.
La campanya finalitzarà el pròxim 14 de maig. Aqueix dia serà l'últim en el qual puga canviar-se el bo, per la qual cosa transcorreguda aqueixa data el bo caducarà. Quant a l'adquisició de bons aquests estaran disponibles fins a fi d'existències.
"Aquesta campanya suposa un gran incentiu per als comerços; especialment després dels excel·lents resultats que vam obtindre en la primera fase”, ha destacat el president d'AEMCO, José Malagón.
L'alcaldessa, Ana Sala, ha dit que "aquesta és la tercera ocasió en què llancem una campanya d'aquestes característiques amb un gran acolliment tant per part dels comerciants com per part de la ciutadania”. Sala ha anunciat que per a tardor es llançarà una campanya similar sota el nom de Bono-Come amb l'objectiu de fomentar el consum en els restaurants, bars i cafeteries de la localitat.