Ningú dubta de les excel·lències del peix fresc capturat per la flota calpina. Per això, és una menja que es pot -i s'ha de- gaudir en les diferents i nombroses celebracions vinculades amb el Nadal, sempre que porte la marca de Peix de Calp. Aquest és el missatge d'una campanya promocional llançada des de la Regidoria de Promoció Econòmica i la Confraria de Pescadors.
I com es convenç a la gent? Amb la presentació d'un vídeo -de dos minuts de duració- en el qual s'incideix en la qualitat d'aquest producte gastronòmic així com en la seua gran varietat i versatilitat, la qual cosa el converteix en una menja idònia tant per a l'alta cuina com en la cuina de qualsevol llar. Tot això sense oblidar la tradició marinera de Calp i el treball dels pescadors i mariners.
I, per a rematar la faena, els encarregats de cantar o comptar les excel·lències del Peix de Calp són els xefs dels tres restaurants amb estrela Michelin, Rafa Soler, de l'Audrey’s, José Manuel de Miguel, del Beat, i Marco Tacchetto, de l'Or Bianco. També està el xef Ferdinando Bernardi per la seua estreta relació amb la Confraria de Pescadors.
El vídeo es va presentar fa uns dies al Campus d’Excel·lència Empresarial Casa Nova i està disponible en tres idiomes, valencià, castellà i anglés. Compte, a més, amb tres xicotets extractes audiovisuals de duració més curta on es destaquen aspectes concrets com l'ús del *Peix de Calp en la restauració, el treball dels mariners i la comercialització. El vídeo es difondrà a través de xarxes socials i es projectarà en els esdeveniments i fires turístiques i gastronòmiques. La campanya de promoció del *Peix de Calp inclourà la pròxima edició d'un llibre de receptes, amb idees aportades pels propis mariners, dels tres xefs i de diferents restaurants de la localitat.
L'alcaldessa, Ana Sala, indica que “consumint Peix de Calp fomentem i recolzem l'economia de proximitat, contribuïm al manteniment de llocs de treball i no deixem perdre el llegat que generació rere generació ens han transmés les gents de la mar”.