L'Ajuntament de Dénia ha llançat una campanya destinada a promoure la imatge de les famílies diverses dins de les celebracions nadalenques. Segons el regidor d'Igualtat i Diversitat, Javier Scotto, es tracta d'una iniciativa pionera en la Comunitat Valenciana.
La campanya “Famílies nombroses, nombroses famílies” es va posar en marxa ahir divendres de la mà de les regidories d'Igualtat i Diversitat i de la de Comerç i Mercats així com de les EATIM de La Xara i Jesús Pobre.
Javier Scotto ha explicat que “el Nadal representa a les festes que giren entorn de la família, però a Dénia, el Nadal representa a les festes entorn de totes les famílies, perquè posem l'accent en tots els models de família, de famílies diverses. Perquè no hi ha dues famílies iguals, ni tampoc una única família tradicional composta de pare, mare i fills. Hi ha moltes persones que no se senten representades en els anacrònics anuncis nadalencs”.
El regidor assenyala que “Famílies nombroses, nombroses famílies expressa el desig que passem un Nadal en família: la teua, la que tu tries, la que vols i la que et vol tal com eres”. I afig que “es tracta d'acceptar la diversitat, evitar males experiències o experiències traumàtiques en les quals s'obligue un familiar a negar la seua pròpia identitat, impedir que acudisca amb la parella a la qual vol, obligant-lo a triar, a haver d'amagar la realitat o a suportar comentaris i insults lgtbifóbicos o xenòfobs”.
La campanya estarà activa fins al pròxim 6 de gener de 2024. El missatge es difondrà en la cartelleria que es repartirà en els edificis públics de Dénia, La Xara i Jesús Pobre, en els opis distribuïts per la ciutat i també en xarxes socials.
A partir de la setmana que ve es distribuiran 2.500 bosses reutilitzables amb la creativitat de la campanya, gràcies a la col·laboració dels comerços adherits a ACADE, el Mercat municipal de Dénia, el Mercat del Riurau i altres comerços de Jesús Pobre i La Xara.