De pràctiques per Europa

De prácticas por Europa
  20/02/2022

Una vintena d'alumnes i alumnes i dues professores de l'Institut Josep Iborra de Benissa ja tenen fetes les maletes per a viatjar a Europa. Un projecte desenvolupat des del cicle formatiu de grau mitjà d'Activitats Comercials ha estat acreditat i es va d'Erasmus, concretament a terres d'Irlanda, ara al març, i a Itàlia, al juny. La coordinadora, Mariví Molines, explica que aquesta beca permetrà a l'alumnat fer les 380 hores de pràctiques fora de casa, més enllà dels Pirineus.

El mateix programa ha buscat per a l'alumnat les empreses, els pisos compartits i resta de necessitats. Tot pagat. El primer grup marxa d'aquí a uns dies a Galway i estarà tres mesos. La segona expedició serà una mica més curta de durada, un mes, i la destinació triada és Nàpols. Els dos grups es completaran amb deu nois i noies del mòdul de Dependència per a aprofitar totes les places assignades. Molines comenta que “per a viatjar ens demanen una sèrie de requisits, com aprovar tots els mòduls i, si suspenen alguns, les pràctiques no poden ser més de 240 hores, els mateixos criteris que si fossin aquí”.

 

JOB SHADOWING

 

Dues professores, la pròpia Mariví Molines i Raquel Moncho Monserrat, acompanyaran a l'expedició benissera per terres europees per a comprovar que tot està correcte i en ordre. Però, a més, aprofitaran el viatge per a desenvolupar un job shadowing, o cosa que és el mateix, treball en l'ombra o observació de professionals. L'objectiu és que el professor –professores en aquest cas- s'internacionalitzi i adquireixi coneixements de l'altre país per a després difondre'ls aquí. Molines treballarà en l'àrea del màrqueting internacional per a captar idees i aplicar-les en el mòdul superior de Comerç Internacional. I Moncho es dedicarà a l'aprenentatge en projectes de manera transversal, entès amb una aposta per un aprenentatge personalitzat i centrat en desenvolupar al màxim les capacitats i interessos de cada alumne. S'entén que cada alumne és únic i es dona importància al concepte d'aprendre a aprendre per a poder afrontar reptes fora de l'institut o escola.

S'obri també un canal d'agermanament amb els instituts irlandès i italià. La coordinadora explica que “la nostra intenció és aquesta, obrir una via de cooperació i enteniment. Per això, convidarem als professors d'allí a fer un job shadowing aquí". Una manera d'obrir o fomentar, al mateix temps, l'intercanvi d'alumnat.

Encara no està tancat el dia exacte d'emprendre el vol però Molines subratlla que “la veritat és que l'alumnat està nerviós, ansiós i amb molta il·lusió, perquè tenen moltes ganes de marxar d'Erasmus”. “Fins i tot”, compte, “ens diuen que segueixen amb molta atenció, a través d'Instagram, a altres alumnes que estan fora per a conèixer les seves opinions, experiències i altres”.

La intenció no és una altra que “el nostre alumnat pugui conèixer el que hi ha en la resta d'Europa i, al seu retorn, puguin enriquir la nostra zona”.

<<< Tornar a la portada