Dénia aprova un full de ruta de sis anys per a fomentar l'ús de la bicicleta 

Dénia aprueba una hoja de ruta de seis años para fomentar el uso de la bicicleta 
  30/09/2021

 

El 80% de la població té bici però els qui la usen per a desplaçar-se a penes arriben a 21%

Només el 0,5% dels escolars del tercer cicle de Primària que tenen bicicleta (el 78%) la utilitzen per a anar al col·le per falta de seguretat

 

L'Estratègia de Mobilidad Ciclista de Dénia 2021-2027 estableix un full de ruta per a fomentar i fer segur l'ús de la bicicleta en els desplaçaments per la ciutat. El document, que inclou a tots els vehicles no motoritzats, ha sigut aprovat pel ple i és el resultat d'un exhaustiu estudi que revela que dos de cada tres desplaçaments dins del nucli urbà en trajectes de 10 minuts es realitzen amb cotxe i que un 21% de la població utilitza la bici per a desplaçar-se, quan el 80% té una en propietat. El pla es gesta a partir de la constatació que Dénia té potencial suficient perquè l'ús de la bicicleta siga major i amb l'objectiu de crear una xarxa de vies compartides entre vehicles motoritzats i no motoritzats, la reducció dels límits de velocitat a l'interior de la ciutat -les anomenades zones 20/30-, l'augment dels aparcabicis, la pacificació del trànsit i una correcta senyalització viària.

Segons els estudis en què es basa el document, més del 50% de la població es desplaça a peu i la majoria dels qui tenen bicicleta la utilitzen per a l'oci o l'esport; això sí, els qui fan ús d'ella de forma cuotidiana són el 42%. Entre els propietaris de segones residències, la usen el 89,7%.

El regidor de Transport i Mobilitat, Javier Scotto, ha remarcat que més del 91% dels enquestats està a favor que l'administració fomente l'ús de la bici. Ha subratllat també que el 78% de l'alumnat del tercer cicle de Primària té bicicleta però només un 0,5% la utilitza per a anar al col·legi. Es deu, segons ha subratllat, a la percepció d'una falta de seguretat, un aspecte en la millora del qual s'haurà d'incidir. 

LES ACCIONS

El nou pla de foment de la mobilitat sostenible part de tres intents previs, el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2008, el Dénia Cycling de 2013 i l'avanç de l'estratègia actual que es va fer en 2018. Per als pròxims sis anys, proposa la creació i ampliació en tres fases d'àrees de moderació de la velocitat i incorporació de ciclistes (zones 20/30). Considerada l'actuació més important, començarà per la part més cèntrica del nucli urbà, la compresa entre el port, l'Avinguda d'Alacant, Patricio Ferrándiz i la Ronda dels Muralles.

Altres actuacions són l'ampliació de voreres, el canvi del sistema d'aparcament en bateria a cordó en alguns carrers i la supressió de “els carrils bici que han demostrat ser perillosos, com les ciclocalles, o conflictius, com els que comparteixen vorera amb els vianants”.

L'estratègia de la mobilitat no motoritzada abasta sis aspectes: l'adaptació de l'ordenança de trànsit a l'última reforma legal; les infraestructures citades; educació i capacitació viària; participació; comunicació i campanyes de difusió; i moviments socials.

 

 

<<< Tornar a la portada