Dénia exigeix al Ministeri el tren de rodalies i descarta l'alta velocitat
L'oposició assegura que l'estació a la Pedrera provocarà un impacte ambiental al Montgó
L'Ajuntament de Dénia ha variat la seua postura respecte a la reclamació de la via ampla. Els grups polítics estan d'acord en que cal ser realistes i deixar-se de projectes ambiciosos com el Tren de la Costa, que preveia la circulació dels vagons a alta velocitat. Per això, s'ha exigit al Ministeri la prolongació de la línia de rodalies des de Gandia per acabar amb la manca d'infraestructura ferroviària que pateix la comarca.
El ple va acordar dijous remetre al Ministeri l'estudi realitzat per la Universitat d'Alacant, que indica que el tram Oliva-Dénia seria rendible, davant els estudis del govern central que indiquen que no hi hauria prou demanda de viatgers. Segons va afirmar la regidora de Territori, Maria Josep Ripoll, l'estació es construiria prop de la Pedrera i tindria un caràcter intermodal, el que elevaria el nombre d'usuaris. Va assenyalar que els plans del Ministeri contemplen la prolongació de la línia C-1 de rodalies fins a Oliva però el tram cap al Sud seria d'alta velocitat, el que pel que sembla fa disminuir la rendibilitat econòmica. Entre altres raons, perquè la freqüència dels trens seria menor que a la C-1 .