L’Ajuntament de Dénia apropa l’Oficina d’Atenció Ciutadana a les persones majors

El Ayuntamiento de Dénia acerca la Oficina de Atención Ciudadana a las personas mayores
  25/02/2025

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i la Regidoria del Major posen en marxa una iniciativa per a apropar l’Administració local a les persones majors del municipi. Des de demà, s’habilitarà un dia a la setmana un punt OAC al Centre Social que, inicialment, atendrà i ajudarà a les persones majors a realitzar les gestions de pagament de rebuts de les Aules de la Tercera Edat i els oferirà informació general sobre tràmits municipals, “encara que la intenció és ampliar les prestacions per tal que puguen fer qualsevol tràmit que es fa en l’OAC”, ha assenyalat la regidora del Major i de l’OAC, Marta Gascó.

El servei es prestarà cada dimecres, a partir de demà, dia 26 de febrer, de 9 a 11 hores del matí, i en funció de l’acollida i les necessitats de les persones usuàries, s’ampliarà en cas de ser necessari.

 

Marta Gascó ha indicat que “es tracta d’una iniciativa en què porte treballant des que vaig assumir estes competències, ja que el meu objectiu és que les persones majors tinguen els serveis que necessiten, activitats que els agraden i els ajuden a mantindre’s actives i saludables, i un entramat social en què recolzar-se i compartir; fent del Centre Social un centre de reunió i convivència que senten com a casa pròpia”.

A més, “la iniciativa s’alinea amb el Pla d’Acció que Dénia va elaborar com a membre de la Xarxa de ciutats i comunitats amigables amb les persones majors i facilitarà les gestions a les persones de més edat que, en la seua majoria, no estan familiaritzades amb l’administració electrònica o que tenen més dificultat per a desplaçar-se fins a les oficines principals de la plaça de la Constitució”.

En este Pla d’Acció 2022-2024, indica la regidora, s’estableix l’objectiu d’afavorir una atenció especialitzada per a les persones majors (punt 7.2.7) a través de diferents accions com “habilitar un punt d’informació i atenció presencial específic per a persones majors”.

Des de fa un temps, l’OAC ja prestava una atenció especial a este col·lectiu, atenent les persones majors de 65 anys sense necessitat de cita prèvia. Ara s’ha fet un pas més enllà i s’ha traslladat este servei d’atenció ciutadana al Centre Social, espai de referència per a les persones majors de la ciutat.

 

<<< Tornar a la portada