L'avís d'Aqualia perquè els ciutadans de Dénia actualitzen les seues dades
L'empresa subministradora d'aigua a Dénia ha fet una anomenada als usuaris perquè actualitzen les seues dades amb la finalitat d'oferir-los un adequat servei. És un pas imprescindible per a poder contactar en cas d'incidències del Servei Municipal d'Aigües. Tant si es tracta d'una avaria, una fugida o una simple alerta de baixada de pressió, el personal d'Aqualia podrà contactar fàcilment amb els afectats.
El responsable de l'empresa a Dénia, Manuel Rosado, recorda que l'empresa disposa de canals digitals oficials, tots ells gratuïts, per a realitzar les gestions i tràmits relacionats amb el servei de l'aigua. Des de l'inici de la pandèmia Aqualia va adoptar un pla de contingència que va incloure el foment de l'ús de canals telemàtics d'atenció al client, agrupats sota la denominació Aqualia Contact. “L'ús d'estos canals digitals, complementaris a l'atenció presencial en les oficines, inclou molts avantatges per als ciutadans, evitant desplaçaments (i les emissions de CO₂ associades al transport) i temps d'espera. Una opció de consum responsable i sostenible, que contribueix a cura del medi ambient”, explica Rosat.
Aqualia Contact: inclou el Centre d'Atenció al Client (CAC), amb telèfons gratuïts d'avaries i atenció al client, l'Oficina Virtual, o, l'aplicació mòbil gratuïta d'Aqualia (Aqualia Contact), entre altres. A través de l'aplicació, disponible en Google Play i App Store, es poden realitzar totes les gestions relacionades amb el contracte de l'aigua. Amb ella, el ciutadà disposa d'una via directa per a consultar la factura o comunicar notificacions, a més d'altres continguts específics d'interés per al client.
En cas d'avaria i corts d'aigua, els ciutadans que estiguen donats d'alta en l'App i que tinguen activades les notificacions, rebran una notificació d'alerta, i per als quals no ho estiguen o no tinguen activades les notificacions, rebran un SMS al número de telèfon mòbil que hagen facilitat a la companyia. És important tindre actiu almenys un d'estos dos canals de comunicació, ja siga usant l'App o bé activant el servei de SMS facilitant el seu número de telèfon mòbil de manera molt senzilla a través del telèfon gratuït 900.81.40.81
L'avís, per un canal o un altre, s'activa automàticament en aquells usuaris residents en la zona afectada pel tall temporal de subministrament, ja siga este causat per una avaria o per unes obres de manteniment en la xarxa municipal d'aigua i que hagen complit amb el requisit d'haver facilitat el seu telèfon mòbil. Així mateix, també se'ls avisarà de la resolució de la incidència quan esta quede tancada, informant l'usuari del restabliment del seu subministrament si este ha sigut suspés”. D'ací la necessitat de tindre les dades de contacte actualitzats en tot moment.
En el cas de detecció de fugides, Aqualia avisa a l'usuari afectat a través de telèfon o correu electrònic, per la qual cosa Rosat assenyala que, a més del telèfon mòbil, també és important disposar de totes les dades del contracte correctes. La persona que figure com a titular del contracte ha de ser la propietària/titular de l'habitatge o l'inquilí autoritzat per la propietat. Referent a això, s'han detectat diverses situacions irregulars, com per exemple aquelles en les quals el titular del contracte és una persona ja morta, o en les quals consta com titular l'anterior amo d'un habitatge en la qual ja no resideix. En el cas d'aquelles persones que han de corregir o completar dades personals del contracte (nom, CIF, etc) la gestió és completament gratuïta.
D'esta manera, la companyia desitja millorar el servei prestat a tots els veïns de Dénia, ampliant els seus canals de contacte i amb això els seus horaris d'atenció, posant a la seua disposició diferents maneres de realitzar les seues gestions perquè cadascú trie la que millor s'adapte a les seues necessitats.