El Consell destina 50.000 euros a la Vall de Pop dins del Pla de Dinamització i Governança Turística
El Consell ha aprovat el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Mancomunitat Intermunicipal Vall de Pop per a desenvolupar en 2022 el Pla de Dinamització i Governança Turística de la Vall de Pop.
Mitjançant aquest conveni, Turisme Comunitat Valenciana destinarà 50.000 euros en 2022 per a impulsar la innovació, modernització i foment del turisme en la Manomunitat Intermunicipal de la Vall de Pop.
Així, es duran a terme actuacions de promoció i comercialització turística. En concret, es preveu la publicació de reportatges estacionals a l'any en mitjans nacionals, així com la publicitat a través de xarxes socials. També es realitzarà un vídeo que mostrarà les diferents localitats que conformen la Vall de Pop.
A més, s'elaborarà material divulgatiu i interpretatiu dels recursos turístics per productes turístics. D'aquesta manera, s'editaran guies de zones verdes, de gastronomia, festes o tradicions, a més d'actualitzar els plans turístics de la Vall de Pop.
Entre les actuacions que recull aquest acord també destaquen les rutes i visites guiades gratuïtes que es duran a terme pels pobles de la Vall de Pop mostrant el patrimoni cultural, natural i experiencial.
Els Plans de Dinamització i Governança Turística de la Comunitat Valenciana es configuren com una iniciativa de la Generalitat, instrumentada a través de la formalització de convenis entre Turisme Comunitat Valenciana i altres administracions públiques i ens privats.
Aquesta iniciativa està destinada a la innovació, modernització, foment i consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l'oferta, atenent fonamentalment criteris de millora de la competitivitat, sostenibilitat i reequilibri socioterritorial.
Aquests plans també persegueixen l'augment de la qualitat dels serveis turístics del territori, la millora del mitjà urbà i natural, l'ampliació i millora dels espais d'ús públic. A més de l'augment, diversificació i millora de l'oferta complementària, la posada en valor dels recursos turístics, la creació de nous productes, així com la sensibilització i implicació de la població i agents locals en una cultura de qualitat.