El Departament de Salut de Dénia manté un equip especialitzat en el seguiment i cura dels majors en les residències 

El Departamento de Salud de Dénia mantiene un equipo especializado en el seguimiento y cuidado de los mayores en las residencias 
  09/02/2021

Treballa en col·laboració permanent amb els professionals dels centres i compta amb un protocol per evitar possibles brots 

El Departament de Salut de Dénia (DSD) ha creat un equip de treball multidisciplinari per a fer seguiment diari dels majors residents en els 18 centres que hi ha a la Marina Alta. El grup treballe, liderat per la Dra. Pilar Muñoz i la infermera Mónica Sala, ha aconseguit evitar en la mesura del possible els brots en les residències de majors, tant en el Servei d'Urgències com en la planta d'hospitalització del centre dianense. 

Es tracta d'un grup multidisciplinari, disponible 24 hores al dia els 7 dies de la setmana, en el qual també col·laboren els professionals assistencials de les residències i els serveis de Farmàcia, Laboratori, Medicina Preventiva, Logística, Admissió i la Unitat d'Hospitalització a domicili.

Tots ells s'encarreguen de la vigilància, seguiment i cura de més d'un miler de residents i els 700 empleats que hi ha entre les 18 residències de la Marina Alta. Treballen en estreta col·laboració amb els professionals dels centres. Els proveeixen del material necessari per a realitzar pcr’s in situ; a més de medicació hospitalària per al seu tractament i cura. 

A més, l'establir un flux de treball constant ajuda a crear relacions interpersonals que milloren la comunicació en totes dues direccions. “Les residències reben informació directa dels pacients que tenim hospitalitzats i nosaltres coneixem diàriament l'evolució de l'estat de salut dels quals estan en els centres de majors”, assenyala la Dra. Muñoz.

Tant la Dra. Muñoz com la infermera Sala assenyalen que han tingut especial zel en la revisió mèdica dels empleats de les residències, ja que “en el moment de les reincorporacions després d'un període vacacional, hem realitzat prova pcr prèvia a tots ells per a minimitzar riscos”. 

Segons el director d'Atenció Primària, Dr. Antonio Barceló, “la qual cosa va començar, fa quasi un any, sent una estructura provisional durant el temps de pandèmia, ha vingut per a quedar-se, ja que s'ha mostrat com un pilar fonamental en el control i cura de la salut d'aqueixos pacients”. Barceló destaca l'agilitat en el temps de resposta, “ja que si es detecta algun cas positiu en qualsevol de les residències, el grup té disposat tot el material necessari per a tractar-lo amb celeritat i realitzar les proves diagnòstiques a la resta de residents i empleats”.

<<< Tornar a la portada