El Departament de Salut de Dénia renova el seu certificat de qualitat ISO 9001
El Departament de Salut de Dénia ha tornat a renovar la certificació de qualitat ISO 9001, un reconeixement internacional que avala l'excel·lència en la gestió basada en l'orientació al pacient. L'obtenció del certificat no és només un reconeixement a la qualitat sinó també “un compromís amb la millora contínua en el futur”, segons ha informat el departament.
El sistema de gestió de la qualitat inclou els onze centres de salut de la Marina Alta, les àrees clíniques del bloc Quirúrgic i Procés Obstètric, Diagnòstic per la Imatge, Farmàcia, Urgències i Programació de l'activitat assistencial. També els servicis de Nefrologia, Docència MIR i el Servici d'Informació Científica en Ciències de la Salut; a més dels processos d'hospitalització, la Unitat de Cures crítiques i l'Hospital de Dia Mèdic. Cadascuna de les àrees ha hagut de mostrar evidències de compliment dels requisits de la norma.
A més, s'ha ressaltat el lideratge i el compromís amb la millora contínua per part de la direcció; així com la revisió de les àrees de suport (Infraestructures i Servicis Generals, Sistemes d'Informació, Qualitat, Recursos Humans o Logística).
El gerent del departament, Juan Puig, ha subratllat que l'obtenció del certificat ISO 9001 “és fruit del treball conjunt i la dedicació d'un gran equip multidisciplinari, que va des dels professionals sanitaris fins al personal administratiu, passant pels responsables de gestió i direcció. Tots intervenen en l'objectiu comú de l'excel·lència sanitària”.
El Departament de Salut de Dénia s'ha proposat continuar avançant en l'excel·lència assistencial, incorporant noves pràctiques i ferramentes que permeten oferir la millor atenció possible als pacients.