L'informe d'impacte ambiental del tren Dénia-Gandia es retarda sine die

El informe de impacto ambiental del tren Dénia-Gandia se retrasa sine die
  16/10/2021

S'al·leguen problemes per afeccions als parcs naturals 

 

El Govern ha aclarit al diputat del PP de Gandia Óscar Gamazo l'estat de la tramitació del projecte del Tren de la Costa. Segons aquesta resposta oficial, el termini per al lliurament de l'Avaluació d'Impacte Ambiental ha quedat suspesa en els dos trams previstos a causa de problemes d'afecció a zones ambientals protegides i d'inundabilitat.

D'aquesta manera, el Ministeri té les mans lliures per a incomplir els terminis marcats en la Llei d'Avaluació Ambiental. I en la pràctica els tràmits es retardaran considerablement. 

El traçat previst passa per zones inundables així com parcs naturals, entre els quals es troben el Montgó i la Marjal. Óscar Gamazo ha criticat que el retard a l'hora d'entregar l'informe d'impacte ambiental no s'haja comunicat fins ara, quan aquesta circumstància es coneixia en el Ministeri fa un any. Ara, no hi ha data per a la redacció de l'informe. 

Pel que respecte a la partida pressupostària, el govern ha inclòs 59.800 euros per a estudis. És la mateixa quantitat que l'any passat. 

L'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, considera lògic que en els Pressupostos Generals de l'Estat s'haja habilitat una partida testimonial, per si de cas s'aprova l'informe al llarg de l'any que ve. Remarca que fins llavors el Ministeri no pot avançar la redacció del projecte. 

Respecte al futur de la infraestructura, l'alcalde manté l'esperança que les competències en matèria de rodalia es traspassen a la Generalitat i que, tal com va dir el president Puig, el projecte es puga desbloquejar a mitjà termini. Recorda que la voluntat del govern autonòmic és que el tram Gandia-Dénia és necessari. 

Els empresaris han qualificat de “vergonyós” el que està ocorrent respecte a la via ampla. El president del CEDMA, Benito Mestre, entén que la partida dels pressupostos no siga elevada, ja que falta l'informe ambiental. Al seu judici, el projecte tindria que salri avance amb els fons Next Generation. Diu que la comarca hauria de tindre “unes infraestructures competitives” perquè actualment existeix una falta d'oportunitats per als empresaris, i també per a la resta de la societat, al no tindre un mitjà de transport com el tren que permeta els desplaçaments per a anar a treballar o estudiar. A més, Benito Mestre creu que el govern central “no està per la labor” d'agilitar el projecte. “O almenys és el que precibimos”, afig. 

<<< Tornar a la portada