L'innovador ‘Eleanor Roosevelt’ de Baleària realitza les primeres proves de mar a Gijón

El innovador ‘Eleanor Roosevelt’ de Baleària realiza las primeras pruebas de mar en Gijón
  03/03/2021

Després dels primers test del vaixell navegant a dièsel, en les pròximes setmanes es duran a terme les proves a gas natural

Baleària i les drassanes Armon de Gijón estan realitzant aquests dies les primeres proves de mar del fast ferri Eleanor Roosevelt, que serà el primer del món amb motors propulsats a gas natural. La construcció d'aquest vaixell entra en la seua fase final amb aquests test que posen a prova i calibren els equips de propulsió i navegació, entre altres. Així, en les proves es constaten les excel·lents condicions operatives del vaixell, tant de velocitat com de comportament en la mar.

Els motors amb què està equipat el vaixell li permeten navegar tant a gas natural com a dièsel. Les proves realitzades a principis d'aquesta setmana han sigut a dièsel i en els pròxims dies es faran els test de navegació a gas natural. Una vegada concloses aquestes, està previst que la drassana entregue el vaixell a Baleària a la fi de març.

“Pese al context complicat hem mantingut les inversions i projectes i ens sentim orgullosos d'incorporar, en breu, el que serà el nou vaixell almirall de la flota, que conjumina els nostres dos eixos estratègics: la innovació i la sostenibilitat”, afirma Adolfo Utor, president de Baleària.

Cal destacar, que aquest serà el fast ferri de major eslora del món, gràcies als seus 123 metres. Tindrà una capacitat per a 1.200 passatgers i un celler per a 500 metres lineals de camions i 250 turismes, o alternativament 450 turismes.

Una vegada incorporat, l'Eleanor Roosevelt es convertirà en el seté vaixell de la flota a navegar propulsat per gas natural. I cal recordar que serà el primer d'alta velocitat del món amb motors propulsats per aquest combustible, que redueix les emissions de CO₂ en un 30% i les de NOx en un 80%.

A més, Baleària ha instal·lat equips de mesurament i sensors a bord que permetran monitorar el consum real de combustible i calcular l'eficiència dels motors. Aquest és el tercer vaixell de la naviliera amb aquest sistema de monitoratge, que forma part del projecte de torre de control de Baleària que usarà el big data per a prendre decisions eficients. Aquest projecte està cofinançat pels fons CEF de la Comissió Europea.

El vaixell comptarà, a més, amb totes les innovacions tecnològiques del projecte smart ship de Baleària. Entre les millores que incorpora destaquen: l'accés a les acomodacions mitjançant codi QR, que el client podrà rebre via WhatsApp; servei d'internet a bord i cobertura de WhatsApp per a missatges de text; accés a la plataforma d'entreteniment digital a bord a través de qualsevol dispositiu i la videovigilància de mascotes.

<<< Tornar a la portada