El Maxicat Victoria arriba a la Gomera amb un temps rècord en la primera etapa de la Ruta del Descobriment.

El Maxicat Victoria alcanza la Gomera con un tiempo de record en la primera etapa de la Ruta del Descubrimiento
  12/11/2024

L'embarcació liderada per Alex Pella ha arribat a les Canàries en un dia i més de 18 hores i mitja.

El Maxicat Victoria, l'embarcació amb la qual Alex Pella intenta batre el rècord de la Ruta del Descobriment, ha creuat la línia d'arribada a l'illa canària de La Gomera a les 16 hores, 00 minuts i 4 segons d'haver partit des de Huelva. La diferència amb el Mapfre, que actualment ostenta el millor temps d’aquest traçat, ha sigut de 45 minuts i 52 segons. El Maxicat Victoria ha emprat 1 dia, 18 hores, 34 minuts i 38 segons a fer el primer recorregut d'aquesta ruta, mentre que el Mapfre el va concloure en 1 dia, 19 hores, 20 minuts i 30 segons.

"En aquesta primera etapa del rècord de la Ruta del Descobriment, ens ha anat molt bé i hem tingut vents portants. Vam eixir amb poc vent de Huelva i de seguida ens va entrar vent, hem arribat a tenir més o menys, entre 18 i 30 nusos de vent, cosa que ens ha permés provar el vaixell amb les condicions de l'Atlàntic. Hem entès bé el vaixell per a la segona etapa, que és la clau d'aquest gran repte. Entre nosaltres hem funcionat molt bé amb una roda de guàrdies, que ens ha permés mantenir un bon ritme", ha indicat Alex Pella.

Després del seu pas per La Gomera, la tripulació del Maxicat Victoria, formada per Alex Pella, Lalou Roucayrol, Alejandro Cantero, Alberto Muñoz, Pablo Santurde, Pilar Casares i Manuel Maqueda, es dirigirà al Reial Club Nàutic de Gran Canària, a Las Palmas de Gran Canaria, on amarraran fins a la següent finestra meteorològica que els permeta iniciar el segon tram d’aquesta ruta, el que uneix La Gomera amb San Salvador, a les Bahames. Per a batre el rècord, hauran de realitzar ambdós recorreguts en menys de 11 dies, 7 hores i 40 segons.

El Maxicat Victoria disposa d’un sistema de seguiment en temps real durant tota la travessia, i en tot moment s'oferirà informació comparativa en distància recorreguda i temps emprat respecte l'actual posseïdor del rècord, el Mapfre. Per a això, es sincronitzaran les eixides dels dos vaixells, oferint un mode "virtual" que simula la navegació conjunta dels vaixells, proporcionant informació comparativa visual als seguidors del rècord.

LA RUTA DEL DESCOBRIMENT

Aquesta ruta va ser el primer dels quatre viatges que va fer Cristòfor Colom. L'expedició va partir de Palos de la Frontera, a Huelva, el 3 d'agost de 1492, formada per tres naus: La Pinta, La Niña i la Santa María, i va albirar terra ferma, a l'illa de San Salvador, el 12 d'octubre de 1492. Així començava un dels fets més importants del món: el descobriment d'un nou continent.

DESAFIAMENT VICTORIA

Alex Pella i la seua tripulació ja han aconseguit dos rècords, el de ‘La volta a Menorca’, batut a l'abril amb un registre de 5 hores, 4 minuts i 57 segons, i el de ‘La Volta a Espanya’, al juliol, en 4 dies, 17 hores, 14 minuts i 46 segons. Espanya ha estat, històricament, la major potència marítima i la gran exploradora del planeta blau. Fa 500 anys, l'expedició espanyola iniciada per Magallanes i completada per Elcano, va canviar el món. Inspirat en aquesta aventura històrica, naix el Desafiament Victoria, un projecte ambiciós que recupera un vaixell llegendari per reviure i competir en el major desafiament oceànic de tots els temps: donar la volta al món cap a l'oest. El Maxicat Victoria és un mític multicasc oceànic, construït a França, amb una eslora de 33,5 metres, una mànega de 17,5 metres i una alçada de màstil de 42,6 metres.

Serà un desafiament esportiu, circular i global. Circumnavegar el planeta cap a l'oest no és només un repte humà i esportiu, sinó també una cursa contra el rellotge per ajudar a canviar la mentalitat i el futur del món. Per això, el vaixell triat per afrontar el repte és reutilitzat; les energies que l’impulsen són renovables; el menjar a bord és sostenible; l’aigua és potabilitzada; i el seu compromís per minimitzar al màxim la petjada de carboni i els residus generats al llarg de tot el projecte és innegociable.

<<< Tornar a la portada