El Pla de Comerç de Dénia troba a faltar una marca global i estratègies per a facilitar l'accés als negocis i a la seua oferta
Apostar per les noves tecnologies i impulsar eines de fidelització són algunes de les claus per a rellançar el sector
L'estudi conclou que “no hi ha debat tècnic” sobre la conversió en zona de vianants de Marqués de Campo”
El sector comercial de Dénia necessita posar-se les piles per a tirar avant, posicionar-se i convertir-se en referent. Per a això és indispensable crear una marca global que, a diferència del que ocorre ara, done una imatge conjunta del comerç local. Es necessita també d'una adaptació als nous temps, fer l'oferta més visible i accessible, adaptar-se a les noves tecnologies i a les necessitats del consumidor -que han canviat molt en els últims anys- i crear itineraris turístics i comercials que estiguen vinculats també a la cultura. Són algunes de les conclusions del Pla Estratègic de Comerç, que ha sigut presentat aquesta setmana i que no deixa dubtes sobre la conveniència de convertir en zona de vianants el carrer Marqués de Campo: “no hi ha debat tècnic”.
L'estudi destaca la distància que separa Dénia de les grans ciutats per a posicionar-se com a destí comercial. Troba a faltar una major col·laboració públic privada a través del Consell de Comerç. Aquest “ha de ser més tècnic que polític”, segons va comentar ahir Manuel Martínez, tècnic d'Auren, l'empresa que ha fet el treball de camp i ha redactat el Pla Estratègic. Subratlla l'alt nivell d'associacionisme, però també la seua fragmentació, la qual cosa comporta el llançament de campanyes i missatges diferents que van en contra d'aqueixa imatge global que es pretén reforçar per a fer de Dénia una ciutat referent del comerç. Pugna a més per adaptar les empreses a la transformació digital, una necessitat que s'ha vist accelerada per la pandèmia. Amb això es milloraria la competitivitat empresarial, que precisaria també de formació, canvi generacional i la implantació de serveis addicionals.
El Pla Estratègic veu importants les eines de fidelització, com les cartilles, bons o descomptes en els aparcaments, però entén que és igualment necessari que se'ls de la suficient difusió, com ocorre ara. Per a això és imprescindible una implicació major de l'empresariat en aquestes estratègies i l'elaboració d'una planificació anual.
La millora de la imatge dels locals i les façanes, els accessos, la gestió del trànsit són altres qüestions a tindre en compte, així com la instal·lació d'una senyalística intel·ligent amb directoris que permeten conéixer una oferta global, establiments adherits a bonificacions i campanyes, places de pàrquing disponibles, etc. Sobre l'aparcament, aconsella l'ampliació de la rotació de places i proposa aprofitar la conversió en zona de vianants de Marqués de Campo per a fer del carrer un motor cultural que contribuïsca a fer més atractiu el seu comerç.
Sobre aquest tema, l'alcalde ha assenyalat que la conversió en zona de vianants no és un capritx sinó “una decisió que es pren pel bé de tots”. Vicent Grimalt recorda que ve avalada pel Pla Estratègic de Comerç actual i per l'anterior i també pel Pla de Mobilitat, i que el pla sectorial de la Comunitat Valenciana apel·la a guanyar espai per als vianants.
MODERN, INNOVADOR I ADAPTAT
Grimalt ha subratllat que el comerç local no travessa moments difícils solo a Dénia i que fa ja temps que precisa d'accions concretes per a revitalitzar-ho. El Pla Estratègic pretén ser un dels pilars bàsiques per a fer front a aqueixa difícil situació “i una sòlida i efectiva eina per a encarar el futur”. Ha de ser un full de ruta per a aconseguir un comerç urbà “més modern, més innovador i adaptat a la realitat”.
L'alcalde ha insistit que el pla s'ha redactat per a tot el comerç de la ciutat, no sols per al del centre, i ha demanat la col·laboració i complicitat del sector per a desenvolupar-lo conjuntament amb la Regidoria de Comerç.