El PSOE acusa a Mazón de mentir sobre la redacció del projecte del tramvia Dénia-Gandia
“Amb només tres fulles en l'expedient, difícilment podrà estar redactat”
(María José Salvador)
“És lamentable que es continue jugant amb la voluntat i la il·lusió dels pobles desconnectats amb València”
(Vicent Grimalt)
“Ja està bé de maltractar a la Marina Alta”
(José Chulvi)
“Que es pose a treballar, amb una retallada de més del 50% en el pressupost de la Conselleria d'Obres Públiques i del 76% en Ferrocarrils de la Gneralitat Valenciana poc farà”. Amb estes paraules es referia la diputada socialista María José Salvador a una de les “falsedats” que ha difós Carlos Mazón sobre les infraestructures ferroviàries relacionades amb la Marina Alta. La que fora consellera d'Infraestructures sosté que difícilment el projecte del tramvia Dénia-Gandia estarà redactat enguany, com va anunciar el president de la Generalitat Valenciana, quan en l'expedient només figuren tres folis. Dos d'ells -va aclarir- corresponen a la decisió adoptada a l'abril de retirar a fGV i atorgar a la Conselleria les competències que li havien sigut delegades durant el govern de Ximo Puig per a redactar els informes sobre el nou tramvia.
María José Salvador va comparéixer a Dénia al costat del també diputat José Chulvi per a denunciar retallades i posar “blanc sobre negre” en el tema d'inversions. Va subratllar que la línia 9 del TRAM (Benidorm-Dénia) havia sigut “abandonada” pel govern del PP en atenció a informes que asseguraven que no era econòmicament rendible. Van ser els socialistes, en la seua aposta pels servicis públics i la mobilitat sostenible, els qui van decidir fer una gran inversió i un gran esforç per a dotar-la de seguretat i modernitzar-la, una actuació que responia a la defensa de l'interés públic i general i no a la rendibilitat econòmica, va dir l'exconsellera.
Salvador va aportar els 43 expedients que es van posar en marxa des de 2017, tots ells sota el govern del Botànic, en eixa aposta de modernització de la línia, que incloïa la compra dels moderns i pioners trens duals i actuacions en el traçat i els viaductes. “L'única cosa que ha fet Mazón ha sigut continuar els expedients d'eixa època” que ja estaven iniciats, va afegir. Però no tots. Quatre d'ells, que segons va indicar corresponien a obres importants per valor de 25 milions d'euros i la tramitació dels quals ja s'havia iniciat, han sigut paralitzats. Amb el nou govern de la Genralitat, només s'han licitat altres quatre expedients d'import molt reduït, va aclarir, un d'ells corresponent a les obres realitzades després de l'incendi el Mascarat per valor de 3,5 milions. Si no fora per esta última, la inversió es podria qualificar de “ridícula”, va puntualitzar l'exconsellera.
El 98% de les obres realitzada en la L9 del Tram, amb “una inversió sense precedents de 221 milions d'euros”, es van licitar o van adjudicar durant el govern de Puig. Només el 2% en el de Mazón, va insistir María José Salvador, qui va dir que el president novament “està mentint” quan s'atribuïx les millores realitzades en la línia.
Per la seua part, l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, va lamentar “que es continue jugant amb la voluntat i la il·lusió dels pobles desconnectats amb Gandia i València. Va assenyalar a més que no se sap res dels diners que es va anunciar per a la redacció dels informes i va trobar a faltar que s'haguera convocat als representants dels municipis afectats per a informar-los sobre el projecte.