Els centres educatius d’Ondara participen en un projecte pilot de cooperació territorial per al benestar emocional
El CEIP Sanchis Guarner i l’'IES Xebic d’Ondara ha estat seleccionats per la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa de la Conselleria d’Educació, per a participar en el Programa Pilot de Cooperació Territorial per al Benestar Emocional en l'Àmbit Educatiu de la Conselleria d’Educació, que es desenvoluparà fins al mes de juny.
El projecte ha estat presentat aquesta setmana aper l’equip coordinador a l’Ajuntament per tal de rebre el suport de la corporació. La presentació, que ha comptat amb la participació de l’equip de goven amb alcalde, José Ramiro, i la regidora d’Educació, Rosa Ana Marí al front, i de tècnics municipals a qui s’ha donat a conèixer la part comunitària del programa, abans de desenvolupar al col·legi una de les sessions de formació per al professorat.
Segons han explicat, junt a Ondara participen els centres educatius de Almenara i Alaquàs en un projecte que té com a finalitat la inclusió de l’aprenentatge soci emocional als centres educatius, no com un aspecte a treballar a banda, sinó integrat amb tot allò que es fa als centres en la tasca diària d’aquests. Amb aquesta metodologia, es preveu reduir els problemes de disciplina i de fracàs escolar així com els perills de trastorns mentals, a més d’augmentar les habilitats socials i la capacitat d’emancipació de cara a la vida adulta.
Tot això, un una iniciativa que, pel seu caràcter comunitari, no tal sols s’implementa a nivell de centre, sinó que abasta a l’aula, el centre, les famílies i el municipi. En aquest últim, segons subratllen, és on entra en joc el paper de l’Ajuntament d’Ondara com a garant de complir amb les mateixes línies d’actuació amb la infància i l’adolescència que es duguen als centre educatius del municipi.
Així mateix, han incidit en que durant aquest curs 2023-24, el projecte es troba en procés d’iniciació amb la formació del professorat i l’elaboració del mapatge de recursos del municipi d’Ondara que podrien col·laborar amb els centre educatius, mentre que per a la pròxima temporada escolar està previst l’inici de la implementació amb el seguiment per part d’una “Comissió de Benestar” on no només estaran representats i representades els i les docents, sinó que també ho estaran agents de la comunitat educativa.