Els reptes del sector turístic de Dénia: Atraure visitants fora de l'estiu i obrir-se a l'era digital

Los retos del sector turístico de Dénia: Atraer visitantes fuera del verano y abrirse a la era digital
  29/09/2021

L'Ajuntament encetarà una nova estratègia basada en criteris sostenibles i el reforç de la gastronomia 

 

 

Com hauria de ser el model turístic de Dénia en els pròxims anys? Algunes de les claus estan recollides en el pla estratègic triennal d'acció de màrqueting turístic. La desestacionalització és el gran objectiu de l'estratègia que es desenvoluparà l'Ajuntament. El document recorda que el municipi “té molt per a oferir en qualsevol època de l'any: paisatges, platges, mar i muntanya, festes, història, activitats culturals i gastronomia”.

Tot això no és nou, perquè polítics i empresaris del sector venen intentant aconseguir que la ciutat reba visitants anara dels mesos d'estiu. I especialment després de la crisi provocat per la pandèmia. 

Hi ha un altre repte important: adaptar-se a les exigències de l'era d'internet. Per això, el pla estratègic proposa dues línies generals de treball. Una d'elles, la digitalització, resulta útil per a conéixer millor als públics i poder optimitzar i personalitzar l'oferta. També es planteja generar vivències virtuals que anticipen, acompanyen i rememoren l'estada de la gent a Dénia. Al mateix temps, el pla incideix en la necessitat de “desenvolupar sistemes de comunicació intel·ligent per a estar connectats amb els públics objectius i poder recollir informació que permeta ajustar l'oferta turística i segmentar els missatges”. 

Un altre dels aspectes que es treballarà és la sostenibilitat, en el sentit que estableix l'Organització Mundial del Turisme. És a dir, ser un sector  sostenible des del punt de vista econòmic (més ingressos), social (més ocupació i benestar) i mediambiental.

A més, no s'ha d'oblidar que, a més de municipi turístic, “som Ciutat Creativa de la Gastronomia i oferim assaborir la vida mediterrània”, tal com afirma Pepe Crespo, redactor del pla estratègic. Per això, recorda que el fet de ser Ciutat Creativa de la Gastronomia de la UNESCO és un avantatge competitiu i “un factor vinculat i de suport a la producció i consum de productes de proximitat de Dénia i la Marina Alta”. 

L'estratègia per a potenciar el sector en els pròxims anys inclou oferir “espais nets, tranquils, segurs i còmodes, en l'àmbit públic i el privat empresarial”, mantindre una col·laboració pública privada tenint a l'Ajuntament com a ens coordinador de les activitats i mesurar els resultats de l'evolució turística a través de la recopilació i anàlisi d'estadístiques.

Durant la presentació del pla al Consell de Turisme, l'alcalde, Vicent Grimalt, va dir que “Dénia com a destinació turística necessitava d'una reflexió sobre el present i futur immediat del nostre model”.

A més, Grimalt va recordar algunes accions ja en marxa que connecten i avancen la materialització de les línies estratègiques. Entre elles, la celebració del festival D*NA el mes de desembre, el procés d'incorporació de Dénia a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents, la presentació del Pla de Sostenibilitat Turística a la convocatòria extraordinària d'ajudes de la Secretaria d'Estat de Turisme, que es resoldrà abans de finalitzar l'any i la integració ja de més de 70 empreses i serveis en el Sistema Integral de Qualitat Turística, que permet millorar la uniformitat dels estàndards de qualitat.

<<< Tornar a la portada