La Conselleria anuncia que el tram del trenet entre Teulada-Gata entrarà en servei a principis de 2022
El conseller d'Obres Públiques, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat obrirà la circulació ferroviària del trenet entre Teulada i Gata “durant els primers mesos de l'any 2022, una vegada completades les obres i el preceptiu període de proves”. Espanya va comprovar ahir l'evolució dels treballs de renovació de la via d'aquest tram. Va estar acompanyat per l'alcalde de Gata, Josep Francesc Signes; la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato i la secretària autonòmica María Pérez.
Segons va subratllar, “la modernització de la Línia 9 del TRAM d'Alacant és una de les obres més grans d'infraestructura pública que porta a terme la Generalitat en la Comunitat Valenciana, amb una inversió global de més de 150 milions d'euros". Les obres de renovació entre Teulada i Gata compten amb un pressupost de 15,1 milions d'euros i afecten uns sis quilòmetres de via. De manera paral·lela, FGV està executant també la renovació del tram de 10,9 quilòmetres de via que uneix Gata i Dénia, amb un pressupost de 14,5 milions d'euros.
El conseller va explicar que "després de la pròxima finalització de les obres de renovació de via fins a Dénia, que també han inclòs la tranviarización del traçat en el municipi, en 2022 es continuarà treballant en la construcció de la variant del viaducte sobre el Quisi a Benissa, obra ja adjudicada per FGV, i s'iniciarà el procés de contractació per a actuar en els ponts d'Algar i Mascarat, la qual cosa farà possible completar la modernització de la línia en 2023".
Espanya va assenyalar que “entre les actuacions ja completades, les que estan en marxa o en tramitació administrativa i les obres previstes, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d'Alacant ascendeix a més de 150 milions d'euros que permetran millorar la comunicació i la vertebració d'aquesta zona i, en definitiva, millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes" ha destacat Arcadi España”.
Amb les actuacions de renovació FGV pretén aconseguir una modernització integral d'aquests trams de la Línia 9 en el que afecta carril, travesses i balast. Els treballs tenen com a objectiu millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l'usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. L'estat d'una bona part de la infraestructura d'aquest tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos han requerit actuacions de consolidació d'aquests.
Com a part d'aquestes obres, FGV ha completat la rehabilitació del viaducte sobre el riu Gorgos a Gata de Gorgos. El pont és obra de l'enginyer de Mines José Carbonell i el seu projecte es va completar de manera definitiva en 1913, amb una estructura de 200 metres de longitud.