Labora afronta els reptes del mercat laboral amb una nova imatge
Labora, l'organisme de la Generalitat que treballa per a oferir oportunitats laborals a les persones desocupades està immersa en una profunda transformació per a afrontar i respondre als reptes del mercat de treball en la Comunitat Valenciana. Fruit d'eixa conversió, Labora està fent un canvi en la seua identitat amb l'objectiu d'oferir una imatge més d'acord amb el context sociolaboral actual i oferir uns servicis més pròxims a la ciutadania centrats en millorar el benestar de totes les persones.
Labora actua de pont entre les persones que busquen una ocupació i les empreses que busquen nou personal. A través d'Home – Puntlabora – Puntlabora la ciutadania pot optar a llocs de treball d'una manera més fàcil i intuïtiva. En l'actualitat, Labora compte en el seu portal d'ocupació amb més de 2.000 ofertes de treball actives, la qual cosa permet que les persones inscrites en el Servici Valencià Públic d'Ocupació i Formació puguen revisar els requisits de cada una d'estes ofertes de treball i postular-se per a poder optar a ser contractades per les empreses que necessiten personal treballador.
Però no sols ofertes d'ocupació, Labora oferix importants incentius a les persones que vulguen optar a un nou rumb laboral. Així, en els 54 Espais Labora Busca la teua Espai Labora – Generalitat Valenciana distribuïts per tota la Comunitat Valenciana s'oferixen diàriament xarrades i tallers pràctics sobre com afrontar entrevistes de treball, elaborar currículums …
La formació s'ha revelat com una ferramenta imprescindible per a millorar l'ocupabilitat de les persones. Per eixa raó, des de Labora s'ha llançat una important oferta de formació amb més de 1.500 cursos gratuïts. Enguany quasi 20.000 persones es formaran en alguna de les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana.
D'altra banda, Labora oferix a les empreses de la nostra Comunitat un important suport per a impulsar el seu desenrotllament. Un equip d'experts format en les necessitats de l'empresariat valencià brinda un assessorament personalitzat perquè les companyies valencianes impulsen el seu negoci.
CANVI D'IMATGE
La nova identitat corporativa de Labora aspira a complir diferents objectius. D'una banda, pretén aclarir la seua condició de servici públic a més de reflectir els seus valors al llarg de tota la seua comunicació. Per un altre, busca enfortir la identitat verbal proposant un to per als seus missatges i una estratègia a llarg termini. Finalment, té la intenció d'organitzar i estructurar les diferents activitats que duu a terme.
La proposta es construïx sobre la idea que si el que fa Labora és important, la seua manera de comunicar-ho hauria de reflectir la mateixa rellevància. Per això s'ha donat prioritat a la claredat, l'honestedat i l'empatia. A Labora li representa el negre sobre blanc, però usa una paleta de colors per a organitzar i comunicar millor els seus 4 servicis. Parla de persona a persona, amb un llenguatge directe i pròxim, sense segones lectures. Només usa els elements essencials en cada ocasió per a minimitzar el soroll, la qual cosa dona importància als missatges i molta presència a la tipografia. La identitat requerix de l'ús de fotografies pròpies, en resposta a esta nova adreça que vol acostar la marca a totes les persones, sense filtres ni recursos publicitaris, expressant el seu veritable caràcter i potencial.
Esta renovació també inclou el canvi de logo. L'ús de les minúscules i la incorporació d'un símbol busca fer-lo més pròxim, recognoscible i amb un tall més afí a la clàssica imatge institucional. Consistix en 3 “eles”, una per província, que es reunixen en forma d'engranatge, generant un signe amb personalitat i obert a interpretacions. Disposa de dos versions, una amb el nom comercial i una altra amb la denominació completa, encoratjant l'ús de totes les seues parts (Símbol, nom comercial, denominació) per separat, aconseguint una identitat més dinàmica i menys repetitiva.