Les vint-i-una mesures amb les que Dénia avança cap el seu primer Pla Director de Destinació Turística Intel·ligent
El Pla Director de Destinació Turística Intel·ligent de Dénia ha fet un pas endavant amb la posada a escena que ha tingut lloc este dimecres al saló de plens. L’alcalde de Dénia i regidor de Turisme, Vicent Grimalt, ha presentat la iniciativa davant el Consell de Turisme en un acte que ha comptat amb la presència del director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos. El pla, basat en el model de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (model DTI-CV) d’Invat·tur, contempla un total de 21 mesures que s’hauran de desenrotllar en el termini dels pròxims tres anys.
La línia general d’aquest document és l’objectiu de donar impuls a la transformació digital i sostenible del sector turístic de la ciutat. La digitalització ajudarà a augmentar el coneixement en matèria de turisme per a incrementar la resiliència del sector davant de la crisi medi ambiental actual, a més d’incorporar un model de governança que involucre a tots els agents turístics públics i privats. A més, es pretén que els usuaris tinguen una major accessibilitat als productes i serveis i la major quantitat d’informació al seu abast.
Grimalt ha senyalat que l’adopció d’aquest projecte és “imprescindible per a una ciutat turística com és Dénia”. L’alcalde ha mostrat la intenció de l’àrea de Turisme de diversificar el sector perquè Dénia no siga únicament una destinació de sol i platja.
Per la seua banda, Campos ha felicitat a l’Ajuntament per “estar alineats amb la governança pel que fa al pla de destinació turística intel·ligent”. Ha ressenyat que Dénia és un enclavament turístic de gran interés en àrees que van des de la gastronomia al pensament.
ACCIONS DEL PLA DIRECTOR DE DÉNIA
Governança
Smart Office
Clàusules Smart
Innovació
Observatori Turístic Gastronòmic
Connectivitat
Monitoratge d’aparcaments al Centre Urbà
Monitoratge de tràfic al Centre Urbà
Control de fluxos turístics en el Centre Urbà i litoral
Intel·ligència
Desenvolupament d’un plànol ‘Gemelo Digital’ del teixit urbà de la ciutat
Anàlisis de les dades de l’impacte econòmic del turisme a la destinació
Estudis de reputació en línia del turisme gastronòmic i altres productes rellevants
Informes sobre l’oferta d'allotjament
Mesurament de les emissions de CO₂ generades pel tràfic
Informació
Webapp Turística amb Realitat Augmentada + Mobilitat Urbana
Digitalització de la informació turística
Sostenibilitat
Pla d’Adaptació al Canvi Climàtic
Desenvolupament d’un sistema d’indicadores de sostenibilitat
Monitoratge satel·litzat per al control del litoral
Càlcul de la població flotant i índex de pressió humana màxima
Accessibilitat
Diagnòstic Estratègic d’Accessibilitat
Cartes gastronòmiques accessibles
Mapa digital accessible
Màrqueting Digital
Quadre de Comandament de Xarxes Socials