Obrir Marqués de Campo a manera de prova amb l'hostaleria tancada, l'última proposta de la plataforma

Abrir Marqués de Campo a modo de prueba con la hostelería cerrada, la última propuesta de la plataforma
  06/02/2021

L'Ajuntament treballa a regular un accés restringit a residents

 

La Plataforma Obrim el Centre va proposar ahir a l'Ajuntament de Dénia aprofitar el tancament de l'hostaleria per decret per a obrir Marqués de Campo -encara que siga sense aparcar- amb la finalitat de comprovar si la falta d'afluència de gent es deu a la pandèmia o al tancament del carrer i de la Glorieta del País Valencià. S'ha insistit igualment a compatibilitzar l'ús per als vianants a l'estiu amb l'obertura del carrer a l'hivern i, des del sector hostaler, s'ha plantejat tornar a obrir amb les taules sobre la vorera.

Els hostalers subratllen que la “falta de vida” al carrer està d'alguna manera relacionada amb l'aparcament: “Aparcar a cinc o deu minuts no és fàcil per a la gent gran o per a famílies amb xiquets, i de les pedanies limítrofes cada vegada baixen menys perquè diuen que és molt complicat l'accés al centre”. El sector no es va oposar a la conversió en zona de vianants, però va manifestar que “això no és Madrid, no tenim serveis públics, com a tramvia o metre, on la gent pot accedir” i que “no es pot començar la casa per la teulada”, va dir el seu representant.

El regidor de Protecció Ciutadana, Javier Scotto va dir que, complint les restriccions, sense el tancament del carrer no s'hagueren pogut muntar les terrasses que han permés sobreviure al sector durant l'estiu i la tardor, i va recordar que han sigut molts els establiments de restauració han demanat un augment de l'ocupació de la via pública per a les terrasses. La regidora de Comerç, Sandra Gertrúdix, va al·ludir a les 3.000 places gratuïtes d'aparcament públic habilitades “a cinc minuts del centre” i va subratllar que els aparcaments privats no arriben a omplir-se. Sobre aquest tema, l'alcalde va matisar que la campanya que va donar suport a l'Ajuntament a partir d'un acord entre comerç, hostaleria i pàrquings privats perquè es repartiren entre la clientela tiquets per hores gratis de pàrquing no ha sigut prou aprofitada pels establiments adherits. Segons Vicent Grimalt, fins a desembre, per exemple, només es van gastar 59 tiquets de l'aparcament del final de Marqués de Campo de Baleària. Va dir també, en resposta a un altre comentari de la Plataforma, que “no estaria justificat un pàrquing en Marqués de Campo quan al costat tenim un, el de la Via, que no està ple”.

Scotto va respondre a altres qüestions planejades, com la inseguretat. Va explicar que en els últims mesos només s'han registrat dos fets delictius, per la qual cosa “la sensació d'inseguretat és molt subjectiva, però s'intentarà millorar”. Va manifestar també que la quantitat de denúncies per infraccions de la normativa COVID en el centre evidencia que la presència de policia és alta. Quant als serveis d'emergència, va aclarir que tant els bombers com les ambulàncies tenen clau dels pilons per a accedir als espais per als vianants en qualsevol moment. I quant a la proposta d'un accés restringit per a residents, va dir que l'Ajuntament ja treballa en això.

Des del Mercat Municipal es va plantejar en la reunió, realitzada a través d'una plataforma digital, que més que l'aparcament la dificultat és accedir al centre. “Dénia no té un volum de persones per a tancar un carrer així, encara que es posen autobusos, perquè fins i tot als nostres camions (proveïdors) els és difícil ja entrar a la ciutat”, va manifestar el seu representant.

Vicent Grimalt, contrari a obrir el carrer a manera de prova, va assenyalar respecte als plantejaments del comerç que aquest travessa una crisi generalitzada des d'abans de la pandèmia. L'equip de govern va anunciar la presentació del Pla de Comerç en els pròxims dies i es va comprometre a buscar una solució per a millorar la càrrega i descàrrega, segons la plataforma, i lligada a l'accessibilitat, “un dels tres pilars perquè la conversió en zona de vianants siga reeixida” juntament amb la reordenació del trànsit i l'aparcament.

<<< Tornar a la portada