Ondara plantejarà la creació d’un ramal per a accedir des de l’est cap al sud després de l’eliminació del vial
L’impacte que ha tingut l’eliminació de l'accés des de la CV-725 cap al sud, des de la setmana passada, amb la retirada del peatge de l'AP-7 ha estat abordat amb els tècnics del Ministeri de Foment per l’alcalde d’Ondara, José Ramiro; el regidor de Serveis, Pere Picornell, el de Manteniment d'Infraestructures, Miguel Gomis, i el d'Urbanisme, Francesc Giner..
Ramiro ha detallat que després de la visita in situ al lloc, els representants de l’equip de govern, acompanyats pels tècnics municipals, han plantejat com a possible solució la realització del ramal que falta perquè els vehicles provinents de Dénia puguen anar en direcció Pedreguer – Alacant. Solució que, segons considera, resulta viable tant tècnica com econòmicament, i que consistiria a crear la quarta "fulla" que faltaria en l'encreuament de carreteres que es forma en eixe lloc; de manera que, venint des del l’est, on anteriorment era l'entrada al peatge, es crearia un ramal cap a la dreta, girant per damunt dels terrenys municipals que estan en la zona posterior del parc comercial -per darrere del Fosters Hollywood-, per a incorporar-se a la N-332 en direcció sud.
En aquest sentit, José Ramiro ha avançat la intenció de l'Ajuntament d'Ondara de reunir-se amb els representants municipals de Pedreguer, Gata de Gorgos, Xàbia i altres municipis afectats per a fer una petició formal conjunta, i instar a Foment a implementar eixa solució i així, iniciar el procés.
La reunió ha aprofitat, a més, per a que des d'Ondara s’exposara als representants del Ministeri la problemàtica generada la setmana passada a causa del tancament de l'encreuament cap a Pedreguer des de Dénia que ha repercutit en el col·lapse de trànsit en la rotonda elevada del Centre Comercial. Des de Foment s'ha confirmat que tot el que afecte el vial de l'antiga autopista - peatge "serà inviable, ja que qualsevol mesura, com nous accessos, eixides o rotondes, suposa una variació o disminució de la capacitat de la via i segons la normativa actual són projectes que directament es deneguen".