Retornen els tallers coeducatius als col·legis d’Ondara

Retornan los talleres coeducativos en los colegios de Ondara
  19/04/2021
S'impartiran a 560 alumnes d’infantil i primària amb l'objectiu de trencar amb els estereotips de gènere i educar en igualtat

La regidora d'Igualtat d'Ondara, Raquel Mengual, ha informat que han tornat a impartir-se els tallers coeducatius del Programa de Coeducació, que s'està desenvolupant en infantil i primària del Sanchis Guarner i de Les Marjals, des de l'última setmana abans de Pasqua i fins a la setmana que ve.

El programa, segons explica, s'està desenvolupant per l'observatori d'Igualtat de la UNED, a través de la Regidoria i pretén ser finançat per la Diputació d'Alacant. Així ha incidit en que el  II Pla d'Igualtat d'oportunitats entre homes i dones aprovat pel plenari de l'Ajuntament en sessió ordinària del 19 de desembre del 2019) i subvencionat per l’Excma. Diputació d’Alacant recalca la necessitat de “treballar la coeducació als centres educatius del municipi com a metodologia de treball especifica per combatre els comportaments estereotipats i les actituds sexistes des de la educació infantil fins a la educació per a persones adultes”.

La iniciativa ha estat de la Comissió d'Igualtat per a oferir aquests tallers del Programa de Coeducació en horari lectiu per a un total de 560 alumnes, de totes les unitats dels cursos d’infantil del col·legi Marjals i de 1r, 2n, 3r, 5è i 5è de primària del Sanchis Guarner.

       Mengual ha advocat per l’eficàcia d’aquesta activitat per a avançar en l'àmbit de l'educació en la igualtat i per a trencar amb els estereotips sexistes. “El projecte emmarca la intervenció coeducativa per previndre la violència de gènere per mitjà de dos personatges, Coe i Duca, que ajuden als xiquets i les xiquetes a desmuntar estereotips sexistes”, ha detallat per a remarcar que el taller dirigit a educació iInfantil té l'objectiu de desmuntar els contes tradicionals que sovint estan carregats de valors que categoritzen el món, perpetuant els models i discursos patriarcals i també la figura de la família nuclear tradicional que encara es manté i en molts casos, s'allunya de la diversitat d'estructures familiars actuals que ja existeixen entre els xiquets i les xiquetes. 

Pel que fa a l'etapa de Primària, amb el suport de les figures de Coe i Duca, es realitzen diferents dinàmiques d’acord a les edats dels i les alumnes, on l'objectiu principal és que els i les menors aconseguisquen localitzar i reflexionar sobre els estereotips de gènere que existeixen encara en la societat, i, sobretot, presents entre la població infantil i adolescent.

       Per a Mengual, aquests tallers són una ferramenta de suport als centres educatius en promoció de la Igualtat entre xiquetes i xiquets amb la finalitat de contribuir a la igualtat real, mitjançant la realització de dinàmiques coeducatives i de foment, les quals resulten  imprescindibles per a potenciar una actitud crítica des de la infància.

<<< Tornar a la portada