Segueixen les reclamacions contra les empreses de telefonia
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Dénia va atendre en 2021 a més de 1.450 persones, tant de manera presencial amb cita prèvia com per telèfon i per correu electrònic. Del total d'atencions efectuades, un 55% han sigut de manera telemàtica i el 45% presencials.
Durant l'any passat es van tramitar 457 reclamacions, resolent-se el 50% del total favorablement. La resta correspon a reclamacions derivades a Serveis Territorials, Arbitratge i altres organismes i només un 30% ha resultat desfavorable després de la mediació realitzada.
La majoria de les reclamacions que es registren en l'oficina són relatives al sector de la telefonia, seguit de bancs i entitats financeres. Les desavinences es produeixen en la seua majoria per la disconformitat del consumidor o consumidora amb les factures rebudes a causa de l'incompliment de l'oferta comercial contractada.
Gràcies a la mediació de l'OMIC Dénia en les reclamacions, s'han pogut recuperar per als consumidors i consumidores un total de 50.098 euros.