Supermercats masymas incrementa la seua inversió en 1,3 milions d'euros en accions contra el desaprofitament alimentari

Supermercados masymas incremente su inversión en 1,3 millones de euros en acciones contra el desperdicio alimentario
  26/09/2024
La cadena manté el seu compromís amb una campanya que ha evitat la pèrdua de 1.700 tones d'aliments en el que va d'any

Masymas Supermercats, de la distribuïdora Juan Fornés Fornés SA, manté el seu esforç per reduir el desaprofitament alimentari amb un increment de la inversió d'1.300.000 euros en iniciatives per a aquest fi. Les accions que s'emmarquen dins d'aquest pla no sols beneficien als consumidors, sinó que també reforcen el compromís de l'empresa amb el medi ambient i la sostenibilitat.
    A través d'aquesta iniciativa, Masymas ha evitat la pèrdua de 1.700 tones d'aliments en el que va d'any, igualant de moment la xifra de l'any anterior. Aquest assoliment és el resultat de diverses mesures implementades per a promoure un consum responsable i sostenible entre la seua clientela. "Cada any renovem el nostre compromís a reduir el desaprofitament alimentari, una de les nostres prioritats clau dins de la nostra estratègia de sostenibilitat", afirma Noelia Fornés, directora de Màrqueting de masymas.
    Per a evitar excedents innecessaris a les botigues, la companyia ha posat en marxa una gestió ajustada de comandes que permet preveure amb precisió les necessitats de cada establiment, reduint així el risc de sobrestock. A més, també controla de prop la vida útil dels aliments i, quan la data de consum preferent o caducitat s'aproxima aplica un descompte del 30% que permet al client triar la seua compra i beneficiar-se d'aquesta mesura en funció de quan estime consumir-lo.
     Des de la seua aliança amb la plataforma TooGoodToGo al juliol de 2020, masymas ha aconseguit que aproximadament 47.850 clients participen se sumen al pla, rescatant packs d'aliments que, d'una altra manera, s'haurien malgastat. Aquesta col·laboració no sols ha contribuït a reduir la petjada de carboni, sinó que també ha fomentat una major conscienciació sobre la sostenibilitat.
    A més, masymas continua treballant en campanyes de sensibilització a través de la seua revista Mashogar i en les seues xarxes socials, on consciencien als consumidors sobre la importància de reduir el desaprofitament alimentari. També manté la seua col·laboració amb bancs d'aliments i altres entitats, garantint que els excedents no comercialitzats beneficien a les persones més necessitades.

<<< Tornar a la portada