Un bol·lard al carrer Sant Josep regularà el pas de vehicles a partir de febrer 

Un bolardo en la calle Sant Josep regulará el paso de vehículos a partir de febrero 
  19/12/2023

Als veïns i comerciants de la zona se'ls entregaran comandaments d'accés amb un cost de 31 euros 

 

El nou bol·lard automàtic instal·lat al carrer Sant Josep (al costat de Pare Pere) entrarà en funcionament el pròxim 1 de febrer amb la finalitat de regular l'accés de vehicles. Els veïns, comerciants i persones que tinguen una plaça de garatge en la zona hauran d'adquirir comandaments d'accés. La taxa establida per l'Ajuntament de Dénia és de 31, 46 euros, amb bonificació del 50% per discapacitat igual o superior al 33%. 

La mesura pretén evitar la circulació de vehicles que no pertanguen a residents ja que els senyals col·locats en el seu moment no s'estan respectant. La regulació del trànsit afectarà els carrers Sant Josep, Major, Moreria, Carreró de Morand, Cavallers, i Forn d'Algarra. 

El bol·lard estarà baixat els dies laborals de dilluns a divendres de 8 a 11 hores per a poder atendre el servici de càrrega i descàrrega de mercaderies situat al carrer Sant Josep. La resta d'hores i de dies, incloent-hi diumenges i festius, estarà alçat, i solament serà accessible per a residents i personal autoritzat.

En una reunió celebrada esta setmana, el regidor de Protecció Ciutadana, Javier Scotto, va explicar que es distribuiran comandaments d'accés a tots els servicis d'emergències, bombers, policia nacional i local, i al servici de taxi. Els requisits generals perquè els veïns puguen sol·licitar els comandaments són estar empadronats, ser titulars d'un immoble, tindre el vehicle domiciliat o alguna plaça de garatge en propietat o en lloguer, o realitzar activitats econòmiques amb l'IAE i locals de negoci. 

Scotto va afegir que l'Ajuntament també atendrà les situacions específiques que requerisquen el comandament, “com són les circumstàncies excepcionals en què pot concórrer una determinada persona i s'analitzarà si escau o no procedix el lliurament del comandament, i se li avisarà per a la liquidació de la taxa”. S'atendrà de manera especial a aquelles persones amb diversitat funcional o que per raons d'edat han de ser assistits per familiars o per una altra mena de servici contractat, facilitant el comandament, a través d'una autorització a través de la tramitació en el registre d'entrada, a eixa segona persona. També tindran accés al carrer els servicis especials com poden ser una mudança, o algun servici de neteja, després de demanar autorització a la Policia Local.

La tramitació per a obtindre el comandament es realitzarà a través del registre d'entrada de l'Ajuntament amb cita prèvia, no sent necessari aportar el padró ni la documentació del vehicle, només el número de matrícula, atés que es revisarà d'ofici. També es podrà realitzar a través de la seu electrònica, mitjançant instància general, havent de realitzar l'autoliquidació de taxa. En cas contrari, ho realitzarà l'Ajuntament. 

<<< Tornar a la portada