Urbanisme comunica totes les llicències pendents dels tres últims anys

Urbanismo ya ha comunicado todas las licencias pendientes de los tres últimos años
  17/02/2022

Les 188 llicències d'obra major i 104 d'obra menor pendents dels anys 2018, 2019 i 2020 ja tenen completat els tràmits de comunicació prèvia i revisió de fons del departament d'Urbanisme, uns dels objectius fixats per a el Pla de millora de l'àrea de Territori que es va posar en marxa al desembre de 2020 amb el reforç de la plantilla del departament amb la contractació de dos arquitectes superiors, dos arquitectes tècnics, un auxiliar administratiu i un *TAG.

Un altre dels objectius complits al 100% és la reducció a 15 dies del termini d'emissió de la comunicació prèvia a l'interessat, tant en les llicències d'obra major com en les d'obra menor, de les quals s'han sol·licitat durant el 2021 un total de 103 i 445, respectivament.

Els totals de llicències tramitades han sigut de 534, d'obra major, i 756, d'obra menor, de les quals s'han concedit ja amb informe favorable 80 i 276.

Quant al tràmit de revisió de fons, els terminis del qual es redueixen a 70 dies (obra major) i 45 dies (obra menor) en els objectius establits per el ‘pla de xoc’, el grau de compliment és del 98%, en el primer cas, i del 67%, en el segon.

Altres dos objectius centrals també aconseguits són la reducció dels terminis en la concessió de cites: el departament compleix ja amb la reducció a un mes del temps mitjà d'espera de cita prèvia i l'atenció al públic s'ha agilitat notablement gràcies al sistema de cita en línia; i la implantació del procediment d'informe previ exigit per la nova Ordenança de la Construcció per a les obres majors, que va entrar en vigor el 10 de juliol i la finalitat del qual és aclarir el marc de referència bàsic per a evitar les successives esmenes que alentien la concessió de llicències.

 Urbanisme ha tramitat 43 expedients d'informe previ.

Quant a l'esforç per millorar l'accés a la informació de la ciutadania, l'apartat d'Urbanisme de la web municipal s'ha actualitzat amb nous impresos, a més de la simplificació de la tramitació telemàtica, l'elaboració d'una guia explicativa del procediment de tramitació d'obres i la publicació dels criteris d'aplicació de la nova Ordenança de Construcció i Urbanització.

Les xifres globals del departament evidencien, a més, segons ha destacat la regidora de Territori, M. Josep Ripoll, un augment de l'activitat del sector després de la crisi derivada de la pandèmia: durant l'any 2021 s'han tramitat en Urbanisme 6.634 expedients; xifra que ascendia a 4.303 en 2020, però que era encara inferior l'any previ: 3.729, en 2019.

Comparada amb la quantitat d'expedients gestionats en 2010, un total de 1.785, en època també de recuperació després de la crisi de 2008, “l'augment de la càrrega de treball del departament és molt elevat, també a causa de l'assumpció de competències noves, com per exemple la tramitació amb recursos de personal propis del Pla *Edificant de Generalitat de millora i construcció d'infraestructures educatives”.

Altres dades d'interés que llança el balanç d'aquest primer any del Pla de millora de l'àrea de Territori es refereix a les sol·licituds del certificat de compatibilitat urbanística per a habitatges turístics, que en 2021 han sigut 662 (tramitades 620 i concedides fins hui 503).

Ripoll ha destacat que aquest pla de millora, a més de complir amb els objectius proposats, “ha suposat un canvi molt important en la dinàmica del departament en introduir el treball per objectius, reunions setmanals de coordinació i el seguiment mensual dels indicadors”.

“Hem aconseguit, i és una cosa que agraïsc enormement a tot el personal, mantindre un esforç continu de millora els resultats de la qual es noten i molt, en xifres i, sobretot, en una millor i més àgil atenció a la ciutadania, que és en definitiva per al que som ací”.

<<< Tornar a la portada