Les XV Jornades Gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó de Pego consoliden els dos caps de setmana com a reclam de cara a la clientela externa
La Regidoria de Promoció Econòmica i Creama i catorze establiments hostalers de Pego encaren la XV edició de les Jornades Gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó del municipi com un nou repte per tornar a posar tots els recursos de la cuina pegolina al servei de la potencial clientela del 19 al 27 d’octubre amb el cereal que les dona nom com a producte estrela.
L’esdeveniment ha estat presentat per responsable de l’àrea, Raúl Tamarit, junt amb la Tècnica de Desenvolupament Local, Alicia Carbonell, i els gerents i xefs dels restaurants com Rafel, l’Om, Tot cuina i el Moss, per a confirmar l’aposta de consolidar l’esdeveniment durant dos caps de setmana de cara a captar el client extern al que tracten de motivar amb l’oportuna campanya promocional.
Campanya que, segons han incidit, tant el regidor com la tècnica, en les últimes edicions ha anat agafant un àmbit creixent amb una imatge d’unitat que ha convertit a la mostra en una referència gastronòmica no tan sols de la Marina Alta sinó al llarg i ample de la geografia valenciana.
Tamarit ha insistit en la conveniència per als potencials clients de tramitar l’oportuna reserva a la vista de l’oferta i preu dels establiments Zorrilla, Daniel, Menjars de la terreta, Rafel, el Moss, l’Om, Llit i taula, Tot cuina, El baret de Ximo i Xarito, El Casino, Aranbea, La placeta, Ca Briones, Chacarita, que quedarà detallada a la pertinent graella. Dinàmica que ha justificat amb la finalitat de que cadascun d’ells puga fer les adequades previsions per tal d’atendre com requereix aquest tipus de iniciativa promocional que té com a objectiu donar-li un valor afegit a l’arròs cultivat a la marjal com a producte autòcton i diferencial.
“Menjar arròs a Pego comporta disfrutar del poble i de la companyia, per això es recomana fer-ho sense pressa a l’hora d’encarar una experiència gastronòmica per tal de que resulte inoblidable” ha advertit per a justificar l’organització de l’esdeveniment dos vegades a l’any com una forma òptima de reforçar el teixit econòmic del municipi per les repercussions colaterals positives que tenen les jornades en altres sectors.
CATORZE ESTABLIMENTS COMMEMOREN LA XV EDICIÓ AMB DIFERENTS PROPOSTES DE CUINA
Així mateix, la tècnica ha agraït la implicació dels establiments participants per haver arribat a aquesta quinzena edició amb la motivació adequada per a aprofundir en una iniciativa que compta amb el recolzament de la Conselleria de Agricultura, Ramaderia i Pesca per tal d’augmentar el consum del producte de proximitat. Aquesta premissa, segons significa, ha fet coincidir a l’organització i als participants amb la utilització d’altres productes de quilòmetre zero com la carabassa, la mel o el moniato a l’hora d’elaborar els postres.
En prova d’això han cedit el protagonisme als restauradors per a que explicaren les creacions culinàries que tractaran de exposar al llarg de les deu jornades que compten amb un davantal i un cullerot de fusta com a detall per ala participants i la clientela. Així, Rafael Frau ha confirmat l’arròs de pato amb bolets i castanyes com a plat més significatiu del menú del Rafel, mentre Marcos González optava per barrejar el clàssic arròs a banda amb el de pollastre i alls tendres al Moss, i Salvador Ferrer de l’Om i Pascu Vicens s’inclinaven respectivament per noves experiències com un arròs a banda amb “tuètano” lacat a brasa o un rissotto.
BONOS CONSUM QUE INCLOUEN L’HOSTALERIA
La compareixença ha aprofitat per a presentar la nova campanya de Bons Consum que es posa en marxa aquest octubre per a fomenta les compres en el comerç local i que contempla com a novetat la participació del sector hostaler pegolí.
Gestionada pel departament de Promoció Econòmica i Creama amb la col·laboració de la Unió Gremial, la iniciativa té previst funcionar a través de targetes moneder de Caixa Popular que en aquesta ocasió eleven la seua quantia a 150 euros, dels quals la mitat és aportat per l’usuari i la resta per la Diputació d’Alacant que amb 155.824 finança una proposta dins dels paràmetres d’estar dirigida a qualsevol persona, major de 18 anys que sol·licite el Bo Consum mitjançant reserva prèvia en la web: bonsconsumpego.es, la qual s’habilitarà els pròxims dies per a que es personen en l’aula de Creama en la plaça del Mercat, segons indique el respectiu torn, del 16 al 31 d’octubre.
No obstant això, segons han apunta, s’ha atès a la condició de col·lectiu sensible de les persones majors de 65 anys per a que tinguen la possibilitat d’acudir a les dependències de Creama per a poder realitzar la gestió els dies 14 i 15 d’octubre.
Tant el regidor com la tècnica amb subratllat que la convocatòria està oberta a qualsevol persona en l’edat establerta, indistintament de si es troba empadronada al municipi o no, ja que, segons apunten “el que interessa es que els 155.824 euros de subvenció de la Diputació revertisquen en el teixit econòmic local de proximitat, en el que per primera vegada hem intentar incloure al sector hostaler”. Amb això. han remarcat que, segons les bases de la convocatòria, han quedat excloses les franquícies, grans superficies i comerços que no tenen la TPV.
En eixa dinàmica, han informat que en els pròxims dies des del departament de Creama es procedirà a ratificar una a una les empreses adherides al Bono Consum a fi de publicar la llista de totes elles prèviament a que els usuaris facen ús d de la targeta de l’1 i al 30 de novembre
RESPONSABILITAT SOCIAL I SOSTENIBILITAT
Durant la roda de premsa també s’ha fet pública la la segona jornada sobre responsabilitat social corporativa i sostenibilitat en pimes amb “L’empresa com a agent de canvi” com a motiu. En concret, l’activitat comptarà amb empreses i emprenedores tant de la comarca com del municipi entre les que es troba Vigar de Gata de Gorgos per a presentarà el seu projecte de reciclatge de residus marins
“Barriendo mares” i les polítiques de RSC de l’empresa; Faempal Pego, per a explicar l’adaptació d’este fabricant de palets en matèria de conciliació i sostenibilitat en el
relleu generacional; El Raconet de la Potingues de Pego, que donarà detall de l’esdeveniment ‘bad Girls Night’ que promou la igualtat donant visibilitat a dones de
Pego importants en el seu sector laboral”. Tot això, segons Carbonell, a banda de la presentació dels vídeos promocionals de la campanya promocional “Sempre al teu
costat. Més prop, impossible”.
Finalment, han confirmat que des de la Regidoria han decidit sumar-se a la celebració del Dia del Comerç de la Comunitat Valenciana a celebrar el 25 d’octubre, per a tractar de donar-li visibilitat al sector de proximitat amb la treta al carrer dels productes que els integrants del col·lectiu tindran amb oferta amb motiu de l’efemèride.