El comerç de Pego s’autoregula de cara a aconseguir la desestacionalització

  • El comerç de Pego s’autoregula de cara a aconseguir la desestacionalització
  • El comerç de Pego s’autoregula de cara a aconseguir la desestacionalització
  19/08/2024

La campanya de fidelització de la clientela habitual “A l’estiu més prop impossible”, posada en marxa per la Regidoria de Promoció Económica i Creama de Pego junt amb l’associació de comerciants i el finançament de la  Conselleria d’Innovació Industria, Comerç i Turisme de la Generalitat Valenciana, ha començat a conscienciar als integrants del teixit comercial pegolí de la necessitat de donar un servei permanent durant l’estiu per tal de desestacionalitzar el sector.

        I és que tal i com confessen els gerents de la majoria d’establiments “calia apretar el click per a substraure’s de la pràctica tradicional de tancar per les vesprades si volem tindre un comerç competitiu, per molt que la clientela estiga estiuant a les segones residències de les platges, ja que al no haver allí a penes comerç si tens les portes tancades en cas de necessitat se’n van cap a un altre lloc i després els costa tornar”. En aquest sentit, en el si del xicotet teixit que operar sota la marca “Comerç de Pego” han apostat per compartir en les xarxes socials del Creama de Pego i les Valls i l’Ajuntament i els horaris d’obertura i tancament de cada establiment, el que suposa un compromís de cara a la clientela habitual i que aquesta compte amb la possibilitat de coordinar-se a l’hora d’efectuar les seues compres durant l’època estival. Iniciativa, segons apunten, estaven en tràmits d’ampliar a la pantalla tàctil situada a la façana de la Casa Consistorial per a que aprofite de panell informatiu de cara als visitants.

        “Si des del mateix sector no ens conscienciem de que amb els temps que corren es necessita fer un esforç de cara a continuar sent una referència, per moltes campanyes i fires que es porten a cap per a promocionar el comerç sempre anem a quedar-nos a mitges, ja que si en ells n’hi ha un reclam el que no pot ser és que quan el client acudeix als establiments es trobe amb les portes tancades”.

 

ACCEPTACIÓ DE LA CAMPANYA “A L’ESTIU MÉS PROP IMPOSSIBLE”

 

        No obstant això, han elogiat el desenvolupament de “A l’estiu més prop impossible”, per a posar a l’abast de la clientela 12.000 rasques per a repartir 726 regals com a estratègia promocional entre els que es troba una estància en un hotel per un cap de setmana, valorada en 300 euros.

        De fet, segons apunten, a poc d’arribar a l’equador de la campanya ja se’n havien esgotat més de la meitat, el que dona compte de l’acceptació de la iniciativa i de la seua repercussió a l’hora de fomentar les compres a un comerç de proximitat que té com a característica la personalització a l’hora de l’assessorament i de donar servei. “La gent es agraïda sempre amb els detalls” afirma la regent d’un dels establiments que es mostra favorable al criteri emprat a l’hora de repartir els rasques que ha comportat la distribució de la mateixa quantitat a tots els comerços participants, per tal que la distribució depenga de les característiques del comerç en qüestió. Això, indica, porta a aparellat que els de modesta quantia en lliuren un per una compra mínima de 20 euros, mentre que els de major volum ho facen afegint-li un zero per la dreta.

        Des de la Regidoria de Promoció Econòmica i CREAMA han mostrat la seua satisfacció pel desenvolupament de una iniciativa que es vorà continuada en el mes de setembre amb una nova campanya de foment del  comerç local mitjançant els bons consum amb novetats pel que fa a les empreses adherides i de la quantitat per a estar operativa en de cara als primer tram de la tardor que sempre suposa una època complicada pel sector. El responsable de l’àrea, Raúl Tamarit, ha apostat per configurar un potent mes d’octubre des del punt de vista promocional amb la XV nova edició de les jornades de l’arròs bomba i bombó complementades amb uns tallers formatius del comerç i l’empresa per a tractar d’aprofundir en la dinamització dels motors de  l’economia pegolina.

 

<<< Volver a la portada