GALERIA de FOTOS dels 20 anys de PROTECCIÓ CIVIL de GATA

Protecció Civil de Gata reconeix la tasca dels voluntaris en el seu vintè aniversari
Protecció Civil de Gata ha celebrat el seu vintè aniversari amb un acte institucional al saló de plens de l’Ajuntament, que ha servit per retre homenatge als seus membres i reconéixer la seua altruista dedicació a l’agrupació i al poble.
A l’acte han estat presents els alcaldes de Gata, Josep Signes, i de Pedreguer, Sergi Ferrús, municipis que comparteixen el servei de Protecció Civil des de 2018, així com Manolo López, president honorífic de l’agrupació. També han intervingut el regidor de Seguretat Ciutadana i Emergències, Joanvi Vallés –que, a més, és el cap de l’agrupació local de Protecció Civil–, i els portaveus dels grups municipals Toni Signes (PSOE) i Joan Pedrós (PP), en una cerimònia moderada per Miguel Vives, cronista oficial de Gata.
Tots els participants han coincidit a elogiar la tasca del voluntariat i, en particular, dels membres de l’agrupació local, que han estat al servei del poble i més enllà en situacions d’emergència durant aquests vint anys, intervenint allà on ha fet falta. La crisi sanitària amb què arrancava la dècada i el tràgic episodi de la DANA han estat dues de les situacions més destacades a les quals han hagut de fer front.
Pel que fa als reconeixements, es van lliurar insígnies i medalles als voluntaris en funció de la seua antiguitat en el grup i de la seua participació en la DANA de València:
- Insígnia de treball: Vicent Pedrós (4 anys) i Débora Monerris (4 anys).
- Medalla a la permanència, categoria bronze: Laura Caselles (8 anys) i María Teresa Moncho (9 anys).
- Medalla a la permanència, categoria plata: Juan Bernabé Renú (17 anys), Alejandro Martínez (17 anys), Francisco José Mulet (17 anys), Miguel Ángel Martín (17 anys), Jaime Luis Pedrós (18 anys) i Leopoldo Briones (20 anys).
- Medalla a la permanència, categoria or (els guardonats ja eren membres de Protecció Civil quan es va crear el grup de Gata): Joan Vicent Vallés (21 anys), Francisco Collado (21 anys), José Ferrer (21 anys), Lucas Vicente Sesé (26 anys), Bartolomé Monserrat (28 anys), Jaume Ivars (28 anys) i Sebastian Javier Puig (27 anys).
A més, a Nicolau Puig (2 anys) se li va lliurar la medalla a la constància, en categoria plata, i va ser promocionat a la categoria de Cap de Secció.
També es va concedir una medalla als caps de la Policia Local de Gata, Salvador Signes, i de Pedreguer, Francisco Morell, en reconeixement a la seua tasca durant la pandèmia. Així mateix, es va homenatjar l’intendent-cap de la Policia Local de Xàbia, José Antonio Monfort, i els representants de Protecció Civil de Xàbia, Benitatxell, Teulada-Moraira, Benissa i El Verger, per la seua estreta col·laboració amb el grup de Gata.
El capítol de reconeixements es va tancar amb Juan Borrel, jutge de pau, i Manuel López, cap honorífic de Protecció Civil de Gata, a qui se li va lliurar la medalla a la permanència, categoria or, "per tota una vida de servei públic al poble de Gata de Gorgos".