L’Ajuntament d’Ondara s’adherirà a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores
La regidora d’Educació d’Ondara, Rosa Ana Marí, ha anunciat la intenció d’adherir al municipi a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) mitjançant una proposta al plenari ordinari d’aquest dijous per a que siga debatuda i, si prospera, aprovada per la corporació.
“L’objectiu és que l’educació transcendisca els murs de l’escola per a impregnar tot el poble; impulsant una educació ciutadana» on les administracions assumeixen la seua responsabilitat d’educar i transformar el poble d’Ondara en un espai de respecte a la vida i la diversitat, exercitant i desenvolupant la seua funció educadora per respondre a les necessitats formatives i de promoció de la ciutadania en tot moment i al llarg de la seua vida” ha manifestat per a incidir en la necessitat d’accentuar la responsabilitat com a govern local de desenvolupar totes les potencialitats educadores que alberga el municipi, a l’hora de incorporar al seu projecte polític els principis de la “ciutat educadora”.
En aquest sentit ha explicat que l’Associació Internacional de ciutats educadores (AICE), fundada en 1994, és una Associació sense ànim de lucre, constituïda com una estructura permanent de col·laboració entre els governs locals compromesos amb la Carta de Ciutats Educadores, que és la fulla de ruta de les ciutats que la composen. Així mateix han incidit en el concepte de ciutat educadora ha d’exercitar i desenvolupar la seua funció educadora, paral·lelament a les funcions tradicionals - econòmica, social, política i de prestació de serveis-, amb la mirada posada en la formació, la promoció i el desenvolupament de totes les persones de qualsevol edat, per a respondre a qualsevol de les seues necessitats formatives en tot moment i en tots els aspectes de la vida.
Per a Marí “l’Ajuntament d’Ondara, ja té antecedents donant suport i col·laborant amb els centres educatius en la seua tasca educadora, treballant conjuntament en la prevenció de l’absentisme i lluita contra l’abandó escolar; fomentant la continuïtat en els estudis post obligatoris i altres actuacions per afavorir la formació al llarg de tota la vida; millorant les competències bàsiques i la formació a la ciutadania per la igualtat, la solidaritat i la convivència pacífica, afavorint la lliure expressió d’idees i opinions; així com el debat ciutadà dels aspectes que requerisca la vida en comú” Amb aquesta premissa, reivindica la necessitat del consistori de continuar treballant de manera activa en la coordinació dels serveis i àrees municipals per a millorar l’educació i, especialment, aquells col·lectius en dificultats per risc d’exclusió.