Les Jornades gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó de Pego s’encaminen a la utilització d’altres productes de proximitat

  • Les Jornades gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó de Pego s’encaminen a la utilització d’altres productes de proximitat
  • Les Jornades gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó de Pego s’encaminen a la utilització d’altres productes de proximitat
  05/10/2023

La permanent innovació en matèria culinària com a un dels objectius de la dinamització del sector hostaler local ha portat a l’organització de les Jornades Gastronòmiques de l’arròs de Pego a implicar als establiments participants en la utilització dels productes autòctons com a distintiu de reclam. En concret, en aquesta XIII edició prevista del 14 al 22 d’octubre s’han decantat per donar un pas endavant en eixe sentit amb la implicació de l’onzena d’establiments participants en la utilització de la mel, la carabassa i les taronges a l’hora d’elaborar els postres.

 

MEL, CARABASSA I TARONGES PER A ELABORAR ELS POSTRES

 

        La presentació de l’esdeveniment ha estat a càrrec del regidor de Promoció Econòmica i Creama, Raúl Tamarit, la tècnica de Desenvolupament Local, Alicia Carbonell i l’hostaler José Dominguis en representació del sector.

        “El més important es que volem que la gent vinga degustar menjars de quilòmetre zero, i n’hi ha una gran varietat per escollir tant pels ingredients com pel preu de cara a tots els gustos de la mà dels grans cuiners i cuineres amb que comptem amb moltes ganes de donar a conèixer les nostres arrels, en aquest cas gastronòmiques”, ha destacat Tamarit per a agrair la participació dels restauradors en la iniciativa per a potenciar la marca “Pego, el cor de la Marina”, al treball portat a cap des del departament de Creama per a que els visitants puguen gaudir de l’esdeveniment i a la disposició de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca per a finançar les jornades.

        Així mateix, ha ressaltat la novetat que suposa abastar dos caps de setmana per tal de donar més possibilitats als visitants d’aprofitar ’oferta gastronòmica per a fer una visita al poble. Oferta que, segons ha especificat, compta des de plats tradicionals com la crosta i la paella, amb variants com “la crosta del senyoret”, “la paella de boletus”, fins a arribar a novetats en arrossos melosos i secs com el melós de polp i carxofes, amb boletus i castanyes, de vaca madurada amb tuetà, on amb cranc blau i anques de granota.   

        Per la seua banda, el gerent del restaurant Zorrilla ha incidit en que “els membres del sector intentem potenciar el producte gourmet per excel·lència de Pego que es l’arròs tant en la varietat bomba com la de bombó per tal d’atraure a la gent a recalar al nostre poble”.

 

ONZE ESTABLIMENTS PARTICIPANTS

 

        Aquest extrem ha estat compartit per la tècnica ADL per a explicar que l’oferta d’establiments ha estat recollida pel departament de CREAMA en una graella on es detallen els menús de cada data –entrants, plat principal i postre-, el preu i el telèfon de cada participant, de cara a publicar-ho per les xarxes socials de cara a que els interessats facen l’oportuna reserva. Aquest últims aspecte ha estat subratllat en ares a fer l’oportuna previsió “per tal d’atendre al públic com es mereix” per part de restaurants i bars com Rafel, Zorrilla, Rafel, l’Om, Ca Briones, Aranbea, Chacarita, el Moss, Llit i taula, La placeta i Sabors de la terreta.

 

NOVA CAMPANYA DE BONS CONSUM PER A NOVEMBRE

 

        La compareixença li ha aprofitat al departament de CREAMA per a informa de d’una nova campanya de bons consum a utilitzar durant el mes de novembre, finançada amb una subvenció 156.534 euros per part de la Diputació Provincial d’Alacant, que torna a la modalitat de pagar 50 euros per a endur-se’n 100 per part dels beneficiaris major de 18 anys que tramiten l’oportuna targeta-regal en un parell de setmanes.

        La ADL ha justificat la nova posada en marxa de la iniciativa que té a la Unió Gremial com a col·laboradora en ares a l’èxit recollit per la precedent en la que, a través d’incentivar les compres, va permetre reactivar a la setantena d’empreses que es van adherir. En això, el regidor ha apuntat que s’ha elegit novembre per a posar-la en pràctica donat que es un mes on el consum està un poc estancat, i des de l’Ajuntament treballem per a tindre un Pego viu i actiu”

 

JORNADA D’EMPRESA COM A AGENT DE CANVI

 

        Per altra banda, regidor i tècnica han anticipat l’organització de la “Jornada d’empresa com a agent de canvi”, gestionada des del departament de CREAMA per a optar a la línia de subvencions oberta des de la Diputació d’Alacant a l’efecte, que tindrà lloc el divendres 20 d’octubre a les 18 hores a la Casa de Cultura. Activitat que, segons han especificat te previst abordar aspectes com la responsabilitat social compartida mitjançant conferències i una taula rodona en la que participaran empreses de Pego i de la Marina Alta per a exposar el que porten a cap per a complir en els objectius de desenvolupament sostenible.

        Finalment, han confirmat que des de la Regidoria han decidit sumar-se a la celebració del Dia del Comerç de la Comunitat Valenciana a celebrar el 25 d’octubre, per a tractar de donar-li visibilitat al sector de proximitat. Amb això, han convidat al veïns i residents de Pego a visitar el distints establiments en eixa data per a rebre el detall preparat com a sorpresa.  

 

 

 

<<< Volver a la portada