Promoció Econòmica de Pego configura les Jornades Gastronòmiques de l’arròs 2024 com a aposta ferma per a conjugar restauració i agricultura de proximitat
“A Pego vivim de l’agricultura, i per tant la tenim que potenciar” ha afirmat el regidor de Promoció Econòmica i CREAMA de Pego, Raúl Tamarit, en la presentació de les XIV Jornades Gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó que el municipi albergarà del 13 al 21 d’abril que seran rematades per la Fira del Comerç en aquesta última data.
Tamarit ha estat acompanyat en la compareixença per la tècnica de Desenvolupament Local, Alicia Carbonell, per la representant de l’Associació de Comerciants i Professionals Comerç de Pego, Arantxa Feliu i pels restauradors locals Rafa Frau i Pascu Vicens.
DEL 13 AL 21 D’ABRIL I CULMINADA PER UNA FIRA DE COMERÇ
Ambdós esdeveniments han estan qualificat pel regidor com a “dos iniciatives que busquen dinamitzar l’economia local, principalment els sectors comercial i de restauració”.
Pel que fa a la Fira de Comerç ha confirmat la seua ubicació al passeig Cervantes per a albergar a vint-i-tres establiments en carpes, junt a la representació institucional de CREAMA, Info Jove i Ràdio Pego. Així mateix, ha destacat que la Fira de Comerç 2024, patrocinada per la Diputació d’Alacant, compta amb les novetats d’un taller infantil de cuina i una cata de vins.
Per la seua banda, la tècnica ADL ha incidit en que durant la jornada abastarà des de les 10 del matí fins a les 20 hores on, a banda dels estands, es comptarà amb diferents activitats d’animació com el taller d’art floral, unflables per al públic infantil, l’actuació musical de Sweet Rumba, una masterclass per a xiquets i xiquetes, dj i . Activitats per a totes les edats amb les que, segons ha remarcat “pretenem que la gent isca a gaudir de la festa del comerç per antonomàsia de Pego”. En especial ha destacat la barreja de reclam promocional i cultural que han intentat promoure donant-li continuïtat al Concurs de Pintura Ràpida amb una cinquena edició que compta amb una dotació de premis de 800, 500 i 300 euros patrocinats respectivament per l’Ajuntament, grup empresarial VAPF i Babaanca Interiorisme i Disseny. El certamen pictòric en qüestió, segons ha especificat, els circumscriu als voltant del passeig i tindrà lloc de 9 a 14 hores, amb la finalitat de que les obres quedes exposades de 16 a 17.30 hores en el mateix recinte firal, per a partir d’aquesta última hora procedir al lliurament dels guardons, segons les bases a consultar a la web municipal pels interessats en participar.
Quan al taller de cuina en concret, a desenvolupar a partir de les 16 hores. la representant dels comerciants ha aclarit l’associació ha decidit patrocinar-la junt amb la Conselleria d’Innovació, Industria, Comerç i Turisme destinada al públic d’entre 3 i 11 anys com a activitat de diversió, pel que requereix d’inscripció prèvia fins el 17 d’abril. Així mateix, ha apuntant que la cata de vins a preus populars serà també assumida pel col·lectiu durant tota la jornada, encara que té les places limitades i, per tant, requereix formalitzar la inscripció en els dies precedents. Tot eixe muntatge a més de la barra durant tot el diumenge 21 amb la finalitat d’ambientar les ofertes de venda i serveis d’establiments com Babaanca Interiorisme i Disseny, En Quadres, La Potingues, Atleet, Bobey, Llibreria Papereria Isabel, Llenceria i Corseteria Maria, Tot en Mobles, Affiches, Xics Moda, Moda MM, Minimenuts, Òptica Pego, Capritx, Adriana Moda, Nou Estil, Pepa González, Casa Miralles Mateu, Shaddai, La Xata Merenguera, La Rouse Productions, Kanyamel Tours y Mandràgora. A tots ells, a l’associació de comerciants, al personal de Ràdio Pego i Infojove el regidor ha volgut agrair el recolzament a l’esforç de l’Ajuntament per a configurar una diada el més completa possible amb el suport dels efectius de l’oficina del CREAMA “sense el que no seria possible”.
CATORZE RESTAURADORS
Pel que fa a les XIV Jornades gastronòmiques de l’arròs bomba i bombó, que preveuen comptar amb la subvenció de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, el regidor ha justificat la seua continuïtat “com a fórmula de potenciar la cuina diferencial de la que disposem al nostre municipi, a la que li dona entitat el producte cultivat en la marjal”, en la mateixa dinàmica dels darrers anys amb la posada d’una graella a disposició dels potencials clients a la web municipal i a les xarxes socials dels potencials clients on consten els menús, la data i el preu.
“Hem aconseguit mesclar tradició i avantguarda amb receptes clàssiques i consagrades en el municipi com la crosta, paella o arròs al forn; i altres més noves que s'estan fent un lloc en la nostra gastronomia com l'arròs caldós amb cranc blau o l'arròs amb cuixes de granota, o fins i tot importats d'altres cultures com el sarmale, un plat d'origen romanés en el qual l'arròs també és el protagonista”, ha manifestat Tamarit a l’hora de confirmar l’increment de la participació respecte a les últimes edicions amb catorze bars i restaurants entre els que es troben El Moss, Zorrilla, Chacarita, El casino, El Moss, Bar Daniel, Llit i taula, La placeta, Ca Briones, L’om, Sabors de la terra, el baret de Ximo i Xarito, Tot Cuina i Rafel.
Els gerents d’aquests últims establiments han assumit la representació dels restauradors. En concret, Rafa Frau ha fet constar la satisfacció que genera entre el col·lectiu el poder abanderar una iniciativa que, amb el suport de l’Ajuntament, han aconseguit fer transcendir en el últims anys, a banda de la comarca, cap a les veïnes de la Safor i la Marina Baixa. “Es important comptar amb un producte de proximitat com a matèria prima diferencial que la faça agraïda al paladar dels comensals”.
Aquest extrem ha estat compartit per Pascu Vicens per a assenyalar la importància per a la potencial clientela de fer la reserva prèvia per tal de que els restauradors pegolins puguen tindre l’adequada previsió per a atendre-la com cal.
Finalment el regidor ha formalitzat l’aposta municipal per a aprofitar unes dates que no siguen punteres a l’hora de fer complementaris els dos esdeveniments amb l’increment de recursos per a la seua difusió promocional.