Socialització per la pluralitat al col·legi Vicente Tena de Xàbia

Socialització per la pluralitat al col·legi Vicente Tena de Xàbia
  05/11/2017

 

El centre, amb el suport de l’AMPA, duu a termes iniciatives que afavoreixen la integració, la igualtat i la convivència entre alumnes de vint-i-set nacionalitats distintes

 

El projecte combina l’ús de la tablet amb recursos tradicionals per desenrotllar unitats didàctiques

 

La multinacional Samsung convida a divulgar el treball a les fires de tecnologia de Madrid i Londres

 

LLUÍS PONS

 

Mis amigos no están en el fasebok, están en el Vicente Tena, és el lema que es pot llegir en una samarreta que penja de la paret del vestíbul del col·legi Vicente Tena, regal que un pare va fer a un grup d’alumnes. Tota una declaració d’intencions d’allò que el centre vol transmetre a una de les comunitats educatives més singulars de la comarca per la seua pluralitat i diversitat cultural i també socio-econòmica, i en la que conviuen fins a vint-i-set nacionalitats distintes. Als problemes i conflictes que se’n puguen derivar, la direcció del centre -amb la imprescindible ajuda i implicació de l’AMPA- fa front amb un projecte de socialització que ve desenrotllant en els últims cursos.

            Un dels obstacles més complexes que provoca la pluralitat, segons apunta la directora de centre, Isabel Henarejos, és la comunicació amb els alumnes, ja que molts d’ells no tenen el nivell òptim de domini de la llengua -ni de valencià, ni de castellà i en alguns casos ni tan sols d’anglès- per garantir un ritme adequat en l’aprenentatge. La realitat l’aporten els números: en una classe de 3 anys hi ha fins un 95% dels alumnes que no domina el valencià, i fins i tot en un 81% tampoc abasten un nivell fluid del castellà. “No entenc com el Consell Escolar Municipal pot permetre eixes diferències en un mateix centre”, denuncia Henarejos.

<<< Volver a la portada