Ja s'han donat a Dénia més de 97.000 euros en ajudes d'emergència social

Ya se han dado más de 97.000 euros en ayudas de emergencia social en Dénia
  22/04/2020

Els Serveis Socials municipals són testimonis directes de les conseqüències que la crisi sanitària de la COVID-19 i l'estat d'alarma en què vivim des del 14 de març passat provoquen en la població, especialment en aquelles persones i famílies en situació més vulnerable.

L'Ajuntament de Dénia, conscient de l'agreujament d'estes necessitats, ha acordat un paquet de mesures socials que reforcen l'atenció i ajuda que es presta a la ciutadania.

Una de les més urgents és l'increment del pressupost que es destina a les ajudes econòmiques d'emergència (PEIS) per a persones individuals i nuclis familiars. En el pressupost de 2020 esta partida tenia assignada la quantitat de 230.000 euros i ara l'ajuntament ha acordat, amb el suport de tots els grups polítics de la Corporació, que esta quantitat ascendisca a 600.000 euros.

"I les xifres, malauradament, avalen este increment de les ajudes", assenyala la regidora de Benestar Social, Cristina Morera. A gener d'enguany, els Serveis Socials municipals van tramitar 100 expedients de PEIS i un altre centenar al llarg del mes de febrer, amb una despesa aproximada d'entre 30 mil i 35 mil euros per mes. Doncs bé, des que es va decretar l'estat d'alarma, i fins a la setmana passada, és a dir, en l'últim mes, s'han tramitat 217 ajudes econòmiques d'emergència que sumen un total de 97.505 euros.

En Serveis Socials també es donen ajudes directes en casos concrets de persones i famílies que necessiten urgentment aliments i altres béns de primera necessitat. Des de l'estat d'alarma s'han distribuït 3.000 euros en estes ajudes directes i està previst aprovar en els pròxims dies una altra partida de 3.000 euros per a fer front a estes situacions d'urgència. Quan es tracta de casos en què es detecta que el demandant requereix una ajuda assistencial alimentària més a llarg termini, es deriva a les organitzacions de la Mesa Solidària, "que estan realitzant també una tasca molt important en estos moments difícils".

A més de les ajudes econòmiques esmentades, des de Serveis Socials s'ha posat en marxa durant l'estat de confinament el servei "Telèfon amic" atés per dos psicòlegs de l'àrea i que rep una mitjana diària de 6 telefonades. S'han habilitat dos línies d'atenció telefònica, una per a persones majors de 30 anys (telèfon 620 636 908) i una altra per a famílies (número 618 936 332). La major part de les consultes realitzades tenen a veure amb l'ansietat que genera esta situació de confinament o la incertesa de què passarà quan finalitze. Els professionals del "Telèfon amic" atenen cridades de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14 hores.

La tasca dels professionals que treballen al Servei Municipal d'Habitatge és també molt important en estos moments. Per això, continuen informant i assessorant la ciutadania de manera telefònica sobre les mesures del Govern referides a l'habitatge, com són les ajudes al lloguer o les moratòries d'hipoteques. Durant l'estat d'alarma, informa la regidora, estan rebent-se nombrosíssimes telefonades al servei, que atén de dilluns a divendres, entre les 9 i les 14 hores, des del número 96 646 70 73.

<<< Tornar a la portada