Augmenten les vendes online de vins Alacant DOP
Les vendes online dels Vins Alacant DOP a través de les botigues dels cellers s'han vist incrementades durant les setmanes que dura el confinament per la situació d'alarma davant el COVID-19. Moltes són les botigues que han registrat increments d'entre el 40 i el 900% depenent de la notorietat del celler o del treball de promoció extra que s'ha implementat. En molts casos, les botigues han afegit promocions com a ports sense càrrecs (Bocopa, Francisco Gómez, Gandia) descomptes per volum, o fins i tot amb altres productes com a olis (Les Virtuts), codis de promoció especials (Faelo) o regal de visites a cellers com en Cellers Tornar. També moltes d'elles han animat les xarxes socials comunicant les seues promocions, amb tastos virtuals, etc. en un intent de poder fer arribar els seus productes als consumidors de la forma més directa i sense intermediaris com Xaló o Heretat de Cesilia.
Moltes d'aquestes comandes s'estan realitzant des d'Alacant i València, però han augmentat alhora els de Madrid, Múrcia o Catalunya.
Altres cellers continuen atenent i fent demanats via mail o telefònic, substituint la tradicional venda al detall que realitzaven en les seues localitats com a Cellers el Pinós.
D'altra banda, la situació ha propiciat que altres cellers que no tenien habilitades les seues botigues les posaren en marxa, com La Zafra. I unes altres treballen ja per accelerar les seues opcions de ecommerce com Joan de la Casa o Mendoza.
Aquest augment del comerç online directe de cellers se suma a l'increment registrat per altres grans plataformes de vendes de vins online, on també estan representades molts cellers de la DOP Alacant encara que en competència amb grans grups cellerers.
Aquestes noves formes de comerç, no obstant això, mai superen la gran desestabilització que viu el sector davant el tancament de l'hostaleria, part del comerç i la frenada a l'exportació, especialment per a una denominació com “Alacant” basada en els “xicotets cellers, empreses familiars i artesanals i centrada en ser un producte de proximitat en la pròpia província” com assenyala el president del CRDOP Alacant, Antonio M. Navarro.