Baleària reforça la digitalització dels seus serveis de càrrega amb una aplicació exclusiva per als transportistes
Baleària ha posat en marxa recentment una app mòbil exclusiva per als transportistes que viatgen amb els seus vaixells, ideada per a millorar l'experiència de l'usuari des que embarca fins que arriba al seu destí. La solució mòbil, disponible en IOS i Android, actua en forma de cartera virtual on el transportista disposa de la targeta d'embarcament de la seua pròxima travessia, amb informació sobre l'hora, el port d'embarcament i el vaixell, així com un repositori dels seus viatges anteriors.
L'app està dissenyada per a reduir l'ús de paper, ja que els usuaris poden canviar les seues consumicions en els restaurants i cafeteries a bord mitjançant un codi QR i els permet emmagatzemar digitalment tota la documentació legal a presentar davant les autoritats per a justificar els seus descansos.
A més, en els onze smart ships de Baleària, l'aplicació permet que el client puga accedir directament a la seua cabina sense passar per recepció, eliminant el temps d'espera i l'ús de claus manuals o targetes electròniques. Així mateix, aquesta eina posa a la disposició dels transportistes navegació per Internet i el servei gratuït de WhatsApp i una plataforma d'entreteniment digital a la carta durant la travessia.
Una de les funcionalitats destacades que inclou l'app és que l'usuari pot valorar als seus companys de cabina després del viatge. Així, en els futurs viatges Baleària li assignarà automàticament una habitació amb els seus col·legues més afins per a una millor experiència i major confort.
Georges Bassoul, director general de Baleària, destaca que la innovació és "la palanca de progrés, competitivitat i lideratge" de la naviliera. "L'aplicació és només un pas més en la nostra aposta per la digitalització i la tecnologia com a aliats per a millorar l'experiència del client i agilitar la nostra operativa logística, tant en el port, com a bord", explica Bassoul.
Aquesta iniciativa reforça l'aposta ferma de Baleària de posicionar-se com una companyia líder en innovació i transformació digital dins del sector del transport de mercaderies. La naviliera disposa del seu propi portal de serveis de càrrega, que permet una millor planificació logística a les empreses de transport i ha aconseguit agilitar l'operativa portuària. L'any passat, sis de cada deu reserves van ser gestionades de manera automatitzada, mentre que en les connexions amb Balears la xifra ascendia fins al 76%.
Aquest portal permet que els clients poden sol·licitar un pressupost adaptat a les seues necessitats i gestionar de manera autònoma les seues reserves. Gràcies a la inversió en tecnologia i big data, els responsables de l'operativa en el moll tenen informació en temps real de l'evolució de l'embarcament a través de dispositius digitals i els conductors embarquen sense passar per taquilla.