Calp: paradís gaming 

  • Calp: paraíso gaming
  • Calp: paraíso gaming
  • Calp: paraíso gaming
  • Calp: paraíso gaming
  12/06/2021

El Gamer World Festival reunirà més de 25.000 persones durant quatre dies al novembre

No és fàcil definir amb exactitud què és un gamer perquè el món del gaming és molt extens i inclou diferents aspectes. Des d'un punt de vista professional, es podria dir que un gamer és aquell que guanya diners jugant als videojocs. Ara bé, des de l'òptica dels usuaris i la diversió, es podria considerar a tots els videojocs un gamer. Per a ser més exactes i precisos, es pot fer una analogia amb el running. Hi ha proves obertes a tothom i participen tant professionals com jugadors ocasionals. En les maratons de Nova York, Boston, Berlín, Tòquio o València, per citar alguns, els corredors professionals comparteixen espai amb la gent del carrer. Tots els gamers juguen als videojocs i alguns d'ells arriben a ser professionals dins del món dels eSports. Les dues disciplines, el running i el gaming, es fan per diversió i per a passar-ho bé. La diferència radica en el nivell, com es pràctica i si es fa de manera professional. 

Només a Espanya, es calcula que hi ha un total de 14 milions de videojugadores entre un rang dels 11 i 44 anys, tant dones com homes, que juguen en el mòbil, en la consola o en el pc. El món dels videojocs està molt viu i viu una època daurada. 

Calp serà un autèntic paradís gamer del 4 al 7 de novembre amb el Game World Festival, la major trobada gamer a l'aire lliure d'Espanya. Una convocatòria nacional -amb projecció internacional- que donarà molt a parlar. Un dels organitzadors, Xavier Cabrera, apunta que “volem desenvolupar un esdeveniment original i amb un format exclusiu que tinga continuïtat en el temps”. I no és broma perquè, si es compleixen les expectatives inicials, el GWF reunirà més de 25.000 persones per a gaudir dels jocs electrònics més reconeguts del moment, com el Clash Royale, League of Legends, Dragon Ball, Street Fighter i molts més. 

La proposta es dirigeix no sols als jugadors sinó també als seus familiars i amics. Per això, hi haurà una infinitat d'activitats paral·leles com a exhibicions de cosplay, batalles de galls de rapers, break danse, ponències, xarrades i, fins i tot, una illa d'educació per a formar a pares i instructors per a eliminar estereotips i prejudicis sobre el món gaming. 

UN ESDEVENIMENT MOLT GRAN

El Gamer World Festival es va gestar fa dos o tres anys però la pandèmia del coronavirus va obligar a canviar les dates. “Cal parlar en positiu i reaccionem bé i ara som més forts”, indica Cabrera. El GWF està concebut com una proposta turística en benefici de tot Calp, comerços, hotels, etc. De fet, compta amb el suport de l'Ajuntament de Calp i del Patronat de Turisme Costa Blanca. “Hem triat la ciutat del Penyal d'Ifach per les seues infraestructures, el seu coneixement i pel suport institucional i comercial”, afirma Cabrera.

La idea “cada vegada es fa més gran perquè estem parlant d'un món molt actiu i que dona molt joc, mai més ben dit”, afig l'organitzador del GWF. “Calp serà una autèntica bogeria i el festival beneficiarà a tota la zona de la Costa Blanca per la seua projecció i dimensió, si no, temps al temps”, subratlla.

Cabrera és un gamer i, al costat dels seus socis, tenia molt clar el tipus de festival a desenvolupar. “Jo jugue i hem creat un festival tipus dels quals els usuaris volem trobar i gaudir al 100%”, compte. Per tant, serà un festival per a tota mena de jugadors, siga com siga el seu nivell, encara que hi haurà també un racó per a la competició pura i dura.

El Gamer World Festival va ser presentat a Madrid fa unes setmanes, en Fitur, amb la presència de coneguts influencers, molts d'ells jugadors professionals que van promocionar aquesta cita calpina a través dels seus canals digitals. A més, es va donar a conéixer un joc nou, el Fat, que tindrà un racó privilegiat en el programa del GWF, segons ha avançat Cabrera. 

El segment dels jocs electrònics cobra cada dia més importància en el terreny del màrqueting digital. De fet, l'any passat va facturar més de 1.700 milions d'euros i és un mercat encara per desenvolupar i descobrir totes les seues possibilitats. Jugar i fer turisme en un paradís al costat de casa.

<<< Tornar a la portada