Cristina Sellés, presidenta de AEHTMA: "És difícil de mesurar si un turista tria Dénia per ser Ciutat Creativa de la Gastronomia però ens ha posicionat en el món"

Cristina Sellés, presidenta de AEHTMA: “Es difícil de medir si un turista elige Dénia por ser Ciudad Creativa de la Gastronomía pero nos ha posicionado en el mundo”
  15/09/2018

"Si a l'estiu multipliquem per cinc la població, que s'augmente en la mateixa proporció els serveis"

"La despesa mitjana ha estat en alguns casos superior al de l'any passat"

Cristina Sellés es va posar al fornt de l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Marina Alta (AEHTMA) el 2013, just en un moment econòmic molt delicat, en plena onada de la crisi. Sellés recorda aquells anys durs, en què el sector no es va acovardir i va fer més inversions i va tirar endavant, "ens vam mantenir tot i ...". Aquest any, s'havia iniciat també l'expedient per aconseguir la designació de la UNESCO de Ciutat Gastronòmica, tot i que la declaració no va arribar fins al 11 de desembre de 2015. Després d'explicar amb aquest important títol, la presidenta de AEHTMA insisteix que "és un orgull ser on som, però no cal relaxar-se mai, ni creure-s'ho, hem de seguir treballant i continuar cap endavant per ser millors ". Sosté que el turisme és un motor econòmic molt important per a la Marina Alta i per això està especialment satisfeta amb el funcionament de l'associació que presideix.

PREGUNTA: Quin és el seu balanç de la campanya d'aquest any?

RESPOSTA: La valoració realitzada pels nostres associats és bona. Juny va començar més fluix a causa del temps, però juliol i agost han estat molt bons. Cal assenyalar que el turisme estranger seguint la tònica general de la resta de la Comunitat Valenciana, ha baixat entre un 6% durant els mesos d'abril a juny que són els mesos quan realment vénen. Durant els mesos de juliol i agost el turisme és fonamentalment nacional.

<<< Tornar a la portada